کد خبر: 113110
A

محدودیت های سفر با هواپیما

پرواز همواره یکی از خواستنی ترین رویاهای بشر بوده که امروزه تحقق یافته است. خطوط هوایی با دارا بودن مزیت های فراوان و ارائه خدمات باکیفیت، بدون شک بهترین گزینه برای تجربه یک سفر آسان تر است.

محدودیت های سفر با هواپیما

به گزارش دیده بان ایران؛ پرواز همواره یکی از خواستنی ترین رویاهای بشر بوده که امروزه تحقق یافته است. خطوط هوایی با دارا بودن مزیت های فراوان و ارائه خدمات باکیفیت، بدون شک بهترین گزینه برای تجربه یک سفر آسان تر است.

با این وجود، استفاده از هواپیما محدودیت هایی نیز دارد که باید به آنها توجه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا نسبت به این موارد  آگاهی لازم را کسب کنید و بتوانید سفری آسوده تر برای خود رقم بزنید.

اگر تمایل دارید در کمترین زمان و با نازل ترین قیمت برای خود بلیط تهیه کنید، خرید آنلاین بلیط هواپیما از مستر بلیط را به شما توصیه می کنیم.

1. از حمل وسایل غیر مجاز خودداری کنید

وسایلی مانند موچین، ناخن گیر، قیچی، چاقو و دیگر ابزارهای تیز و برنده ممکن است در نگاه اول بی خطر به نظر برسند؛ اما قوانین فرودگاه دیدگاه دیگری دارد. بنابرین نمی توانید آنها را در کیف دستی خود قرار دهید و به کابین هواپیما ببرید. حمل مواردی همچون میل بافتنی، قلاب و انواع ابزار آلات مانند پیچ گوشتی و چکش نیز به داخل کابین هواپیما غیر مجاز است.

اگر ورزشکار هستید و می خواهید برخی لوازم ورزشی همچون چوب بیسبال، چوب هاکی، پنجه بوکس یا نانچیکو را با خود به مقصد ببرید؛ باید آن را در فرودگاه به خوبی بسته بندی کنید و به قسمت بار هواپیما منتقل کنید. این موضوع در رابطه با آلات موسیقی نیز صدق می کند.

حمل انواع اسپری ها، رنگ، فشفشه، فندک، کبریت و دیگر مواد آتش زا نیز اکیدا ممنوع است و خطوط هوایی قوانین به شدت سختگیرانه ای در این رابطه دارند. پس اگر فکر می کنید در طول سفر به چنین مواردی نیاز پیدا خواهید کرد، توصیه می کنیم آنها را در مقصدتان تهیه کنید.

شما می توانید برخی از مواد آرایشی و لوازم بهداشتی مانند لاک پاک کن، خط چشم، کرم مرطوب کننده، خمیر دندان، دئودورانت و دهانشویه را در کیف دستی خود حمل کنید اما موادی که به حالت مایع هستند؛ باید به قسمت بار منتقل شوند.

اگر ممکن است در طول سفر با هواپیما احساس گرسنگی کنید؛ می توانید خوراکی های بسته بندی شده مانند انواع کیک، ساندویچ، چیپس و بیسکوییت را با خود همراه داشته باشید. توجه کنید که حمل مایعات غلیظ مانند روغن‌، سس کچاپ، انواع ژله و ماست به داخل کابین هواپیما مجاز نیست.  همراه داشتن برخی مواد غذایی نیز مثل گوشت، میوه، سبزیجات و دانه‌ های گیاهان در هواپیما ممنوع است و در فرودگاه توسط ماموران ضبط خواهند شد.

2. اگر حیوان خانگی همراه تان دارید، باید قوانین مربوط به حمل آنها را بدانید

 

هنگام سفر با هواپیما، بردن حیوان خانگی به داخل کابین مسافران امکان پذیر نیست. طبق اظهارات شرکت های هواپیمایی، علت این موضوع مسائل ایمنی و بازرسی هایی است که از اختیارات آنها خارج اند. به اعتقاد ایرلاین ها در مواقع اضطراری کنترل حیوانات ممکن نیست و باعث هرج و مرج خواهد شد. با این وجود، شما می توانید حیوان خانگی خود را با شرایط خاصی به بخش بار منتقل کنید.

ابتدا باید قبل از تهیه بلیت با توجه به مبدا و مقصدتان، با قسمت بار شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و از این بابت اطمینان حاصل کنید که هواپیمایی که در مسیر مورد نظرتان پرواز می کند؛ امکانات لازم برای پذیرفتن حیوان خانگی شما را دارد یا خیر.

از طرف دیگر، موارد مانند میزان پرخاشگری، سن و وضعیت پزشکی حیوان برای ایرلاین ها بسیار حائز اهمیت است. بنابرین توصیه می کنیم پیش از خرید بلیت این مسائل را با آژانس مسافرتی خود مطرح کنید. زیرا در صورت رخ دادن مشکل تمامی آژانس ها با شما همکاری مورد نیاز را انجام نخواهند داد.

فراموش نکنید که بعد از تهیه بلیت، مجددا با شرکت هواپیمایی تماس حاصل کنید و همراه داشتن حیوان خانگی را به آنها اعلام نموده و شرایط ویژه برای حمل حیوان خانگی را به طور دقیق سوال کنید.

چرا که حیوانات برای سفر با هواپیما به مدارکی همچون گواهی سلامت و شناسنامه نیاز خواهند داشت. توجه داشته باشید که در مسافرت های بین المللی داشتن گذرنامه حیوان، گواهی قرنطینه، برگه واکسیناسیون، نمونه آزمایش خون جهت اندازه گیری آنتی بادی هاری که باید 30 روز پس از واکسینه شدن انجام گیرد و مجوز معتبر دامپزشکی دولتی نیز ضروری است.

به خاطر داشته باشید که برای تامین امنیت و راحتی حیوان خانگی تان، باید قفسی را برای او در نظر بگیرید که در کنار دارا بودن ابعاد مناسب و منافذ کافی برای تهویه، از استحکام بالا و قفل محکمی نیز برخوردار باشد. قفس حیوان نباید چرخ داشته باشد و بستن قلاده و پوزه بند در حین پرواز ممنوع است. بهتر است قفس را مدتی پیش از سفر تهیه کنید و اجازه دهید حیوان خانگی شما به آن عادت کرده و احساس راحتی کند.

به هیچ وجه پیش از پرواز به حیوان خانگی خود غذا ندهید و او را روز قبل سیر کنید. زیرا تکان های هواپیما ممکن است برای او حالت تهوع ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم اسباب بازی مورد علاقه حیوان تان یا یکی از لباس هایتان که بوی شما را می دهد در قفس او قرار دهید. به این ترتیب از حجم اضطراب او در طول سفر کاسته شده و کمتر دچار ترس می شود.

3. به محدودیت های پزشکی خود توجه داشته باشید

 

اگر به بیماری هایی نظیر مشکلات تنفسی یا قلبی و عروقی دچار هستید، بهتر است پیش از سفر با پزشک خود مشورت نمایید تا از بروز هر گونه اتفاق ناخوشایند در طول پرواز جلوگیری کرده باشید و جان تان را از خطر محفوظ بدارید.

به طور کلی، بیمارانی که در شرایطی وخیم و بی ثبات به سر می برند؛ برای سوار شدن به هواپیما می بایست ابتدا مجوز پزشکی تهیه کنند و از آنجا که در طول پرواز قادر نیستند از خودشان مراقبت کنند؛ به یک همراه نیاز خواهند داشت.

عواملی همچون کاهش فشار هوا و میزان اکسیژن، می تواند برای بیماران مستعد به شدت خطر آفرین باشد و وضعیت آنها را بحرانی کند. محدودیت های فیزیکی فضای درون کابین هواپیما و هیجانات روانی ناشی از پرواز نیز می تواند برخی بیماران را دچار مشکل کند.

بنابرین محدودیت هایی برای آنان در نظر گرفته شده است. اشخاصی که به هر نوع بیماری عفونی دچار هستند؛ کسانی که بیماری آنها در شرایط پرواز ممکن است تشدید شود و یا بیمارانی که شرایط رفتاری یا فیزیکی آنها موجب اختلال در ایمنی پرواز شده یا باعث آزار سایر مسافران خواهد شد؛ جهت استفاده از خطوط هوایی ملزم به تهیه مجوز پزشکی هستند.

با این وجود برخی بیماران که شرایط مساعدتری داشته و در طول پرواز به مشکلی برخورد نخواهند کرد؛ احتیاجی به اخذ مجوز پزشکی نداشته و می توانند با خیالی آسوده سوار هواپیما شوند.

به عنوان مثال افرادی که دو هفته پیش از پرواز تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و قادر به نشستن بر روی صندلی و بستن کمربند ایمنی هستند؛ افرادی که از سوند ادرار استفاده می کنند، به شرطی که دو هفته قبل عمل جراحی شکمی نداشته اند؛ مسافران زیر 40 سال که به منظور اصلاح دید جراحی لیزری قرنیه انجام داده اند؛ افرادی که به ضایعات پوستی و سوختگی های سطحی دچار هستند نیز در صورت عدم ظاهر و بوی نامناسب می توانند بدون مجوز پزشکی سوار هواپیما شوند.

مسافرانی که شرایط وخیمی دارند و پرواز ممکن است باعث فوت آنها شود؛ بیماران عفونی که خطر سرایت بیماری آنان به دیگر مسافران وجود دارد، افرادی که قادر نیستند از صندلی استاندارد هواپیما در هیچ یک از حالات آن استفاده کنند و بیماران روانی غیر قابل کنترل که ممکن است امنیت دیگران را در طول سفر به خطر بیاندازند و وضعیت ناخوشایندی ایجاد کنند، از پرواز منع می شوند.

برای زنان باردار نیز قوانین خاصی وضع شده است که به آن می پردازیم.

بارداری اول بسیار حساس است و به همین دلیل نیاز به ارائه مدرک معتبر پزشکی از طرف متخصص زنان و زایمان دارد. با این وجود تا انتهاب هفته 28 بارداری، نیازی به اخذ مجوز نخواهد بود.

مادران باردار از بارداری دوم به بعد تا انتهای هفته 28 بارداری می توانند بدون مجوز سوار هواپیما شوند و از انتهای هفته 35 ممنوعیت پرواز دارند. لازم به ذکر است که در صورت وجود هرگونه عارضه در دوران بارداری نظیر خونریزی، خطر سقط و فشارخون کنترل نشده نیز پرواز برای خانم های باردار ممنوع شده است.

مادران پس از گذشت یک هفته از زایمان و نوزادانی که به صورت طبیعی متولد شده اند به شرط نداشتن عوارض پزشکی، می توانند با هواپیما سفر کنند.

اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن و با ارزان ترین قیمت برای سفرتان بلیط تهیه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم با رزرو آنلاین بلیط تجربه ای متفاوت برای خود رقم بزنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر