کد خبر: 113580
A

رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛ واردات اتوبوس و کشندۀ‌ دست‌دوم مغایر منافع ملی و ظلم در حق راننده‌های برون‌شهری است

اکبری تالار پشتی: باید از دولت پرسید چرا اتوبوس نو وارد نمی‌کند؟ چرا خودرو دست‌دوم وارد می‌کند که بعد بخواهد به‌زور خدمات پس از فروش را در داخل کشور به داخلی‌ها بدهند؟ شرکت‌هایی که دولت از آن‌ها خودروی دست‌دوم می‌خرد و وارد می‌کند باید عهده‌دار مسئولیت خدمات پس از فروش شوند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛
واردات اتوبوس و کشندۀ‌ دست‌دوم مغایر منافع ملی و ظلم در حق راننده‌های برون‌شهری است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به وضعیت واردات اتوبوس‌ها و کشنده‌ها گفت: یکی از کارهای اشتباه آقای روحانی واردات کشنده‌ها و اتوبوس‌های دست‌دوم بود، زیرا خدمات پس از فروش ندارند و قطعات آن هم در بازار به‌سختی به دست می‌آید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این نوع واردات باعث آوارگی راننده‌ها و خسارت و ضرر آن‌ها می‌شود، هیچ دستاوردی ندارد و موجب ستم به قشر زحمتکش راننده‌های برون‌شهری شده است.

وی افزود: باید از دولت پرسید چرا اتوبوس نو وارد نمی‌کند؟ چرا خودرو دست‌دوم وارد می‌کند که بعد بخواهد به‌زور خدمات پس از فروش را در داخل کشور به داخلی‌ها بدهند؟ شرکت‌هایی که دولت از آن‌ها خودروی دست‌دوم می‌خرد و وارد می‌کند باید عهده‌دار مسئولیت خدمات پس از فروش شوند.

اکبری‌تالارپشتی خاطرنشان کرد: این یکی از کارهای خلاف دولت آقای روحانی است و پیشنهاد ما این است که حتی اگر می‌خواهید کشنده و اتوبوس وارد کنید به‌جای دست‌دوم، خودروی نو وارد کنید تا بتوانید از شرکت خارجی امتیازی بگیرید. مثلاً بگوئید ما فلان تعداد خودرو از شما می‌خریم و شما هم پس از گذشت چند سال خط تولید آن را در داخل کشور راه‌اندازی کنید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت هر ساله خودروهای دست‌دومی وارد می‌کند که مشخص نیست خدمات پس از فروش و تأمین قطعات آن بر عهده چه کسی قرار دارد و علاوه بر آن، این اقدامات به‌طور کامل بر خلاف تولید و منافع ملی است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر