کد خبر: 115060
A

نماینده مجلس خطاب به رئیسی: بانک ها؛ دولت روحانی را نابود کردند دولت شما را هم زمین گیر می کنند/ دلیل اصلی تورم و گرانی در سال های اخیر بانک ها هستند

بانک‌ها در ایران یکی از موارد مشکلات اقتصادی هستند بانک‌های خصوصی از زمانی که تاسیس شده‌اند هیچ نظارت بالقوه‌ای بر آنها نیست. آقای رئیس جمهور به عنوان برادر کوچکتر شما توصیه می‌کنم که مراقب باشید بانک‌ها ریشه دولت را نخشکانند. در برنامه پیشنهادی شما در خصوص نظارت بر بانک‌های خصوصی توجه نشده است. سال ها پیش به دولت قبل هشدار دادم که آقای روحانی بانک ها شما را با چالش روبرو می کنند. دولت روحانی را بانک ها نابود کردند دولت شما را هم زمین گیر می کنند. دلیل اصلی تورم و گرانی در سال های اخیر بانک ها و علی الخصوص بانک ها هستند.

 نماینده مجلس خطاب به رئیسی: بانک ها؛ دولت روحانی را نابود کردند دولت شما را هم زمین گیر می کنند/  دلیل اصلی تورم و گرانی در سال های اخیر بانک ها هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم بیان کرد: بحمدالله در مهلتی که باید کابینه به مجلس معرفی می‌شد این اتفاق افتاد و اکنون نیز بر اساس مواد ۲۰۳ و ۲۰۴ آیین‌نامه ما در خصوص کلیات برنامه رئیس جمهور و چارچوب کلی کابینه اظهارنظر می‌کنیم. قضاوت ما در خصوص فرد فرد وزرا نیست. در ابتدا بابت حضور افراد جوان، مصمم، با نشاط و خوش فکر در این کابینه از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم و در این بُعد، برنامه ایشان مورد قبول و مورد حمایت است.

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که از هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای پیشنهادی مورد گفت و گو قرار گرفته مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرق است که هر کدام از وزرا ارائه کردند. بسیاری از این برنامه‌ها تخصصی بوده و خوب است اما هنوز ترکیب این برنامه‌ها بررسی نشده است.

حسین‌زاده بحرینی در ادامه اظهار کرد: آنچه از دولت توقع داشتیم یک برنامه جامع و منسجم بود که هر یک از وزرا اجرای بخشی از آن را برعهده بگیرد. ما امروز مسائل مهمی در کشور داریم که فراوزارتخانه‌ای می‌باشد، اما در برنامه وزرای پیشنهادی نیز دیده نشده است، چرا که به حوزه کاری وزرا باز نمی‌گردد. اما مسائل روز کشور است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امروز با معضلی مواجه هستیم به اسم مساله دیوانی کشور، یک بروکراسی پنهانی در کشور حاکم است. ما خیل عظیمی از نیروهای شرکتی، قراردادی و یا قانون کاری در ادارات داریم که هر کدام در یک اتاق یک کار را انجام می‌دهند، اما بعضا یکی یک سوم دیگر حقوق می‌گیرند. باید در برنامه رئیس جمهور به این موضوع رسیدگی می‌شد.

وی در ادامه تاکید کرد: اسم صندوق‌های بازنشستگی یکی از معضلات بالفعل اقتصاد کشور است. در بحث محیط زیست ما مشکل جدی داریم، ۸۰ درصد جنگل‌های کشور در طول این چندین سال نابود شده‌اند. کنترل آلودگی هوای تهران، مشهد و سایر کلانشهرها نیازمند برنامه است. باید در برنامه جامع رئیسی هریک از این موارد دیده می‌شد. از سویی دیگر بانک‌ها در ایران یکی از موارد مشکلات اقتصادی هستند بانک‌های خصوصی از زمانی که تاسیس شده‌اند هیچ نظارت بالقوه‌ای بر آنها نیست. آقای رئیس جمهور به عنوان برادر کوچکتر شما توصیه می‌کنم که مراقب باشید بانک‌ها ریشه دولت را نخشکانند. در برنامه پیشنهادی شما در خصوص نظارت بر بانک‌های خصوصی توجه نشده است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بحرینی افزود: متاسفانه در برنامه شما مطلبی در خصوص وضعیت بانک ها وجود ندارد سال ها پیش به دولت قبل هشدار دادم که آقای روحانی بانک ها شما را با چالش روبرو می کنند. دولت روحانی را بانک ها نابود کردند دولت شما را هم زمین گیر می کنند. دلیل اصلی تورم و گرانی در سال های اخیر بانک ها و علی الخصوص بانک ها هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر