کد خبر: 115120
A

فعال کارگری هفت تپه: آقای رئیسی! توپ تعیین تکلیف هفت‌تپه اکنون در زمین دولت شما است

سرانجام و پس از ماه‌ها انتظار کارگران هفت تپه، رای قطعی شعبه ۵۵ حقوقی تهران، دایر بر خلع ید هفت‌تپه به دولت و‌ خریدار ابلاغ شد. بر این اساس، مالکیت هفت‌تپه از خریدار خلع ید و به دولت واگذار می‌شود و با حکم صادره این مجتمع به بیت‌المال بازمی‌گردد.

فعال کارگری هفت تپه:  آقای رئیسی! توپ تعیین تکلیف هفت‌تپه اکنون در زمین دولت شما است

به گزارش دیده بان ایران؛ سرانجام و پس از ماه‌ها انتظار کارگران هفت تپه، رای قطعی شعبه ۵۵ حقوقی تهران، دایر بر خلع ید هفت‌تپه به دولت و‌ خریدار ابلاغ شد. بر این اساس، مالکیت هفت‌تپه از خریدار خلع ید و به دولت واگذار می‌شود و با حکم صادره این مجتمع به بیت‌المال بازمی‌گردد.

یوسف بهمنی، فعال کارگری و از سخنرانان اعتصابات کارگران هفت‌تپه در گفتگویی با امتداد،  ضمن اشاره به ابلاغ این حکم، اظهار داشت: امروز، چهلمین روز اعتصابات کارگران هفت تپه بود و ما از مدت‌های قبل در انتظار ابلاغ این حکم بودیم. البته از مدتی قبل، سخنگوی دستگاه قضا وعده ابلاغ این حکم را داده بود اما ما به این وعده نیز بسنده نکرده و با نظر کارگران، تجمعات کارگری را ادامه دادیم.

 

تعیین تکلیف شرکت، همچنان به عنوان مطالبه اصلی کارگران به قوت خود باقی است

وی افزود: از بهمن ماه که حکم خلع ید صادر شده بود تا در آستانه انتخابات که به یکباره در اردیبهشت ماه اعلام شد و نهایتا امروز، شاهد ابلاغ آن بودیم، عوامل کارفرما در روند فعالیت‌های کارخانه سنگ اندازی‌های زیادی کردند. شل و سفت کردن قوه قضائیه در ابلاغ رای دل کارگران را خالی کرده بود و الان هم که این حکم ابلاغ شده، تعیین تکلیف شرکت، همچنان به عنوان مطالبه اصلی کارگران به قوت خود باقی است.

 

هفت‌تپه امروز از خلاء کامل مدیریتی رنج می‌برد

 

این فعال کارگری، تصریح کرد: هرچه سریع‎‌تر باید یک هیئت مدیره قوی، کاربلد و منسجم در شرکت مستقر شده و وضعیت نابسمان کنونی را مدیریت و هفت تپه را به ریل اصلی خود بازگردانند. شرکت در حال حاضر از خلاء کامل مدیریتی رنج برده و روزانه صدمات جبران ناپذیری را می‌بیند. همانگونه که از روز اول گفتیم، تعیین تکلیف شرکت، اولویت نخست ما بوده و تا زمانی که در عمل شاهد آن نباشیم به مطالبه‌گری خود ادامه خواهیم داد.

 

برای ادامه اعتراضات بر اساس خرد جمعی کارگران اقدام خواهیم کرد

 

بهمنی در ادامه با اشاره به مواجهه کارگران با ابلاغ حکم خلع ید نیز، خاطرنشان کرد: ما همیشه با خرد جمعی کارگران تصمیم گرفتیم و در صحبتی که با دوستان خواهیم داشت، هر تصمیمی که کارگران بگیرند را انجام خواهیم داد. همین چند روز پیش هم که گفته شد که شورای تامین استان به شوش دانیال آمده و بنا دارند تا با فعالین کارگری و نمایندگان کارگران صحبت کنند بر اساس نظر منفی کارگران از شرکت در این جلسه خودداری کردیم.

این کارگر هفت تپه، تصریح کرد: اکنون نیز، بازگشت به کار کارگران مطالبه‌گر اخراجی و کارگران غیرنیشکری و دفع آفات، پرداخت حقوق معوق کارگران، تعیین تکلیف نهایی شرکت، واکسیناسیون عمومی کارگران و منع تعقیب خانم زیلابی، وکیل کارگران از مطالبات اصلی ما بوده و تا تحقق نهایی این حقوق بدیهی بر آن مصر خواهیم بود.

 

در سال ۹۷ دادستان شهرستان علنا تهدید می‌کرد که خانم زیلابی، نباید وکیل کارگران باشد!

 

وی همچنین با اشاره به مطالبه منع تعقیب قضائی وکیل کارگران، ادامه داد: ما به خاطر داریم که وقتی در سال ۹۷، اسماعیل بخشی را بازداشت کرده بودند، جلسه‌ای در دادگاه شهرستان شوش داشتیم و جعفری، دادستان شهرستان علنا تهدید می‌کرد که خانم زیلابی، نباید وکیل کارگران باشد. از همان موقع بود که متوجه شدیم ظاهرا که آقایان با این وکیل دلسوز مشکل دارند.

 

آقای رئیسی! توپ تعیین تکلیف هفت‌تپه اکنون در زمین دولت شما است

 

بهمنی، تاکید داشت: آقای رئیسی! توپ تعیین تکلیف هفت‌تپه اکنون در زمین دولت شما بوده و هرچه سریع‌تر باید نسبت به روشن کردن وضعیت آن و استقرار مدیریت کاربلد جدید اقدام شود. امروز، دقیقه‌ها هم برای مهم هستند تا بتوانیم هفت تپه را از این بلبشو و نابودی نجات دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر