کد خبر: 115406
A

مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت دولت، راه حل اصلی تامین یک میلیون مسکن در سال خواهد بود/ برای جبران عقب ماندگی در حوزه ساخت و ساز به اراده و مدیریت قوی نیازمندیم

دکتر مهدی بستانچی رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران خطاب به مهندس قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از اعلام آمادگی و حمایت همه جانبه ظرفیت تخصصی و مردمی تشکل های تخصص محور همکار در این جریان مردمی در با دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی در موضوع ساخت سالانه یک میلیون مسکن خبر داد:

مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت دولت، راه حل اصلی تامین یک میلیون مسکن در سال خواهد بود/ برای جبران عقب ماندگی در حوزه ساخت و ساز به اراده و مدیریت قوی نیازمندیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دکتر مهدی بستانچی رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران خطاب به مهندس قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از اعلام آمادگی و حمایت همه جانبه ظرفیت تخصصی و مردمی تشکل های تخصص محور همکار در این جریان مردمی در با دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی در موضوع ساخت سالانه یک میلیون مسکن خبر داد:

1

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس رستم قاسمی

وزیر محترم راه و شهرسازی

احتراما ضمن آرزوی سلامتی  و بهروزی  در سال 1400 ( سال تولید ، پشتیبانی ها  و مانع زدایی ها )  به اطلاع می رساند دبیر خانه مردمی صنعتگران تهران ، تولیدکنندگان و کارآفرینان تهران با همکاری پویش جمعیت متخصصین، تولیدکنندگان و کارآفرینان تهران با حضور داوطلبانه و مردم نهاد  فعالین حوزه های عمرانی، صنعتی و محیط زیستی، اصناف و بازاریان تهران، فعالان حوزه شهرک های صنعتی استان تهران، فعالان بخش خصوصی خدمات شهری  و اساتید حوزه دانشگاه با شبکه دسترسی به جامعه بیش از سه میلیون متخصص و صنعتگر، تولیدکننده و  کارآفرین نسبت به حل مشکلات حوزه ساختمان، صنعت ، محیط زیست و خدمات شهری به طور جدی دغدغه‌‌مند و مستمرا پیگیر است.دبیر خانه مردمی صنعتگران تهران ، تولیدکنندگان و کارآفرینان تهران با همکاری پویش جمعیت متخصصین، تولیدکنندگان و کارآفرینان تهران در تلاش است تا دغدغه ها و مسائل و مشکلات صنفی، صنعتی و تخصصی؛ تولید کنندگان و کارآفرینان را از طریق برقراری ارتباط  با مدیران و مسئولان حوزه های مذکور و طرح مسئله و ارائه راه حل و مشاوره  و مرتبط در  راستای ارتقا سطح  عملکرد و توانمندی بخش خصوصی تلاش نماید.

ضمن آرزوی موفقیت برای شما در کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت و همچنین سلامتی و توفیق روزافزون برای شما و همکاران جنابعالی ، بدینوسیله آمادگی جریان مردمی دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران را جهت همکاری و مشارکت در ماموریت محوله رئیس جمهور محترم در موضوع ساخت یک میلیون مسکن در سال را اعلام میداریم.

با توجه به تجربیات و ارتباطات مفید مردمی موجود در دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران و با همکاری جمعیت متخصصین، تولیدکنندگان و کارآفرینان ،پیشنهاد برگزاری نشست¬های همفکری با تشکل های بخش ساختمان حول محوریت دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران با محوریت تولید برنامه و محتوای عملیاتی در حوزه ساخت مسکن را مطرح می¬نمائیم. همچنین  جهت همکاری در حوزه های سازه و ساختمان ،صنایع تهویه مطبوع، آب و فاضلاب، ایمنی و مهندسی حریق و سرمایه گذاری و فاینانس و مدیریت پروژه و مشارکت اعلام آمادگی می نمائیم.

مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشکل های تخصصی حوزه صنعت ساختمان با دولت مردمی دکتر رئیسی، راه حل اصلی تامین یک میلیون مسکن در سال خواهد بود. همچنین افزایش قدرت خرید خانوار، کاهش قیمت نهاده‌های ساختمانی، انتشار اوراق قرضه مسکن، استفاده از منابع بانکی و تقبل هزینه تسهیلات مسکن از سوی دولت به ویژه، راهکارهایی هستند که دولت می‌تواند برای تحقق وعده خود برای خانه‌دار کردن مردم به کار گیرد.

جناب آقای مهندس رستم  قاسمی دقیقا و در تائید  مواضع شما باید نگاهمان را عوض کنیم و به سراغ روش‌های متداول دنیا برای حل مشکلات برویم. از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم. بخش خصوصی داخل کشور، ایرانیان خارج از کشور و خارجی‌ها باید پای کار بیایند و از روش‌های متعدد همچون فاینانس و تهاتر برای انجام پروژه‌های بزرگ استفاده کنیم. حل مشکلات حمل و نقل کشور در مگاپروژه‌ها جز با این روش‌ها شدنی نیست. با توجه به سابقه شما در ریاست یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی دنیا و آشنایی شما با دیپلماسی اقتصادی ، سرمایه‌گذاری، تهاتر و تعادل تجارت با کشورهای بزرگ دنیا امکانپذیر است.ظرفیت‌های زیادی هم در کشور وجود دارد. در وزارتخانه حتما اصلاح ساختاری نیاز است. به کارگیری افراد شایسته و دست‌پاک از نیازهای ماست. به کارگیری نخبگان کشور برای حل مشکلات و افزایش کیفیت ساخت نیز صورت دهید. بایستی با استفاده از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بینان ساخت و ساز را تغییر داد.

روش‌های مختلفی برای جذب منابع مالی برای ساخت مسکن وجود دارد اما اگر اعتماد بین بخش خصوصی و دولت افزایش یابد و موضوع مالیات گیری از طرح‌های مسکنی و خلف وعده در قراردادهای بین دولت و بخش خصوصی حل شود، انگیزه انبوه سازان برای مشارکت در ساخت و ساز افزایش خواهد داشت.اکنون نقدینگی عظیمی در دست بخش خصوصی است که باید بکار گرفته شود اما راه اصلی آن تضمین دهی دولت به بخش خصوصی است که از سرمایه آنها بعد از مشارکت در ساخت مسکن حمایتی، کاسته نشود.اکنون سالی ۷۰۰ هزار واحد از برنامه ساخت مسکن عقب هستیم که به طور مستقیم به عدم همکاری دولت با سازندگان مربوط می‌شود.

گرانی سیمان و فولاد یکی از موانع در امر تولید مسکن است که دولت باید به آن ورود پیدا کند؛ اکنون دولت همه امکانات را در اختیار کارخانه از قبیل انرژی ارزان قیمت گذاشته است اما شاهد هستیم فولاد به جای عرضه به بازار داخلی به خارج از کشور صادر می شود.

به شرطی برنامه تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال محقق می‌شود که سرمایه‌گذاری آن از سوی مردم صورت بگیرد اما آنچه که باعث شده تا به امروز مردم مشارکتی در این حوزه نداشته باشند و متوسط ساخت مسکن سالانه بین 300 تا 400 هزار واحد مسکونی باشد بحث تورم است.بخش خصوصی کشور این ظرفیت را دارد که صنعت مسکن را از طریق مانع‌زدایی احیا کند. با معیار‌های روز دنیا می‌توانیم بخش خصوصی را به صورت جدی وارد صنعت مسکن کرده و موانع را برداریم و همچنین مشکلات قبلی مسکن مهر را نیز برطرف کنیم.

اگر در حوزه مسکن به درستی عمل کنیم، اصلا نیازی به بودجه دولتی نیست. در حال حاضر بیش از ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور اعلام شده است. باید بخش خصوصی را با ترفندهای انگیزشی و اعتمادسازی میان بخش خصوصی و دولت وارد حوزه ساخت‌وساز کنیم. البته بخش خصوصی نیازمند حمایت است و در کنار آن، دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند تا واحدهای مسکونی بدون امکانات زیرساختی نباشد.

کشورهای پیشرفته هم همین کار را می‌کنند؛ به طوری که اتوبان هزار کیلومتری را فقط بخش خصوصی می‌سازد. یکی از مشکلاتی که ما الان داریم و چوب عدم ورود بخش خصوصی را می‌خوریم، اعتماد است که وجود نداشته است. اما اگر دولت بتواند اعتماد را به وجود آورد و بخش خصوصی با رغبت و انگیزه وارد کار شود و در عین حال، سرمایه‌گذار خارجی هم جذب شود، می‌توانیم کار را عملیاتی کنیم.در حال حاضر ما باید امکانات زیرساختی را فراهم کنیم. شهرک‌های اقماری کوچک می‌توان داشت که در تمام دنیا هم این کار را می‌کنند تا با رفت‌وآمد مناسب و سهل و آسان بتوان دسترسی به شهرها داشت.

امید است با همکاری و هم افزایی بیش از پیش ، شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه در همه حوزه ها از جمله حوزه های فنی و صنعتی و تخصصی در کشور عزیزمان باشیم

12335

4562

3

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر