کد خبر: 115805
A

دبیر سندیکای صنایع کنسرو: کنسرو تن ماهی از سفره اقشار کم‌درآمد متوسط حذف شد

محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو: تن ماهی سه سال پیش ۸ هزار تومان بود حالا به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است و قشر متوسط و ضعیفی که از این محصول استفاده می‌کردند، دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو: کنسرو تن ماهی از سفره اقشار کم‌درآمد متوسط حذف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، گفت که کنسرو تن ماهی نیز به دلیل افزایش چند برابری قیمت از سفره اقشار کم‌درآمد و حتی متوسط حذف شده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو افزود که اگر کنسرو تن ماهی همچنان به عنوان یک کالای اساسی مورد حمایت دولت بود، در سبد کالای مردم قرار داشت اما از دو سال قبل تن ماهی از کروه کالاهای اساسی خارج شد و دیگر ارز دولتی دریافت نکرد و حالا برای واردات ماهی تن از ارز آزاد استفاده می‌شود.  

به گفته میررضوی، تولید کنسرو ماهی تن زمانی که همه کارخانجات فعال بودند، حدود ۶ میلیون قطعه ۱۸۰ گرمی بود ولی در حال حاضر به دلیل گران شدن این محصول، سهم فروش آن کاهش پیدا کرده و تولید آن نیز کم شده است.

 دبیر سندیکای صنایع کنسرو  اضافه کرد که تن ماهی که سه سال پیش ۸ هزار تومان بود حالا به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است و قشر متوسط و ضعیفی که از این محصول استفاده می‌کردند، دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.  

میررضوی گفت که تن ماهی ارز زیادی نیاز ندارد و دولت باید آن را فهرست کالای اساسی بازگرداند تا قشر متوسط و ضعیف از جمله کارمندان، دانشجویان، کارگران و دیگر اقشار بتوانند از این غذا که دارای پروتین و انواع ویتامین‌هاست، استفاده کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر