کد خبر: 115814
A

مصرف گوشت ایرانی ها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد

صادرات دام همچنان ممنوع است. همین مساله باعث تلمبار شدن دام‌های پر چربی در دامداری‌ها و گران شدن گوشت در بازار ایران شده است. رئیس شورای تامین دام کشور با اعلام این خبر گفت: گرانی‌ها مصرف گوشت را ۵۰ درصد کاهش داد.

مصرف گوشت ایرانی ها  ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید گوشت  را کاهش داد. هر چند در گذشته کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت گوشت می‌شد اما حالا روند بازار معکوس شده است. سوال این است با وجود کاهش تقاضا چرا گوشت گران شد؟

رئیس شورای تامین دام کشور با تائید این خبر پاسخ داد: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت افزایش قیمت خوراک آنها و انباشته شدن چربی در دام‌هاست. یعنی خرید دام‌های پر چربی دیگر برای متقاضیان صرفه اقتصادی ندارد.

 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ منصور پوریان به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن تالارها و آشپزخانه‌ها تقاضا برای خرید گوشت کاهش پیدا کرد. همچنین کاهش قدرت خرید باعث انباشت چربی در دام‌ها شده که معمولا برای این دام‌های پر چربی تقاضایی وجود ندارد.

او ادامه داد: چنانچه تقاضایی هم برای دام‌های پر چربی وجود داشته باشد، فعالان بازار مجبورند به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده قیمت دنبه را هم با قیمت گوشت محاسبه کنند.

دام روی دست دامداران ماند

او با اشاره به ممنوعیت صادرات دام گفت: متاسفانه صادرات دام زنده همچنان ممنوع است. چنانچه صادرات دام زنده آزاد بود بخشی از دام‌های پر چربی به کشورهای همسایه صادر می‌شد اما به دلیل کنترل بازار در نیمه دوم سال ممنوعیت صادرات دام زنده همچنان تداوم دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر