کد خبر: 115851
A

سعید محمد علیه دولت رئیسی/ دولت ابراهیم رئیسی توانایی ساخت یک میلیون مسکن در سال را ندارد

سعید محمد که از چهره‌های اصولگراست، گفت: برمبنای آمار، اگر حجم ساخت یک میلیون مسکن در سال را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم، برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است.

سعید محمد علیه  دولت رئیسی/ دولت ابراهیم رئیسی توانایی ساخت یک میلیون مسکن در سال را ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهارات اخیر وزیر راه‌وشهرسازی را که مدعی شده بود «دولت ابراهیم رئیسی توانایی ساخت یک میلیون مسکن در سال را دارد» رد کرد.

سعید محمد که از چهره‌های اصولگراست،  گفت: برمبنای آمار، اگر حجم ساخت یک میلیون مسکن در سال را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم، برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است.

او گفت تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، به‌علاوه این‌که چنین پولی اصلا در دسترس نیست.

رستم قاسمی روز هفتم شهریور درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم گفت: توان مهندسی، فنی و شرکت‌هایی که عملا بتوانند یک میلیون مسکن را بسازند، در کشور وجود دارد.

اظهارات وی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در دولت‌های قبلی نیز تکرار شده بود و خصوصا طرح «مسکن مهر» که در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد برای اقشار کم‌درآمد آغاز شد، موفقیتی در پی نداشت و انتقادهای زیادی برانگیخت.

همچنین قیمت مسکن طی هشت سال دولت حسن روحانی بیش از هشت برابر شده است.

آقای محمد گفته است حدود پنج‌ونیم میلیون واحد کسری مسکن داریم، چرا که سال‌هاست مسکن تولید نشده لذا قیمت بالا رفته است.

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار داشت: طی چند سال اخیر سالانه پروانه ۲۰۰-۳۰۰ هزار واحد مسکن اخذ شده که همه از سوی مردم بوده و هیچ طرح حمایتی از سوی دولت مطرح نشده است.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه دولت حسن روحانی تیرماه امسال گفته بود در ایران ۸.۵ میلیون «خانوار»، یعنی یک سوم جمعیت کشور مستاجر هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر