کد خبر: 116012
A

میرکاظمی: تنظیم بودجه ۱۴۰۱ بر اساس مقتضیات کشور صورت می‌گیرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تنظیم بودجه ۱۴۰۱ را بر اساس مقتضیات کشور، اسناد بالادستی و توجه ویژه به برنامه در دستور کار داریم.

میرکاظمی: تنظیم بودجه ۱۴۰۱ بر اساس مقتضیات کشور صورت می‌گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود میرکاظمی در اولین نشست روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه بودجه، شکل دهنده اقتصاد و ضمانت‌کننده اهداف عالی کشور است افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی، تاکید بر تغییر ساختار و اثربخش کردن بودجه دارند به همین دلیل ادامه روند فعلی به مصلحت کشور نیست و باید در ساختار بودجه بازنگری شود.

وی گفت: منابع طبیعی فراوان، افراد تحصیلکرده و جوان می‌توانند در وضعیت اقتصادی کشور تحول اساسی ایجاد کنند بنابراین باید از جوانان برای تحول اقتصادی در کشور استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شروع دولت سیزدهم بهترین فرصت است تا ایده‌های منطبق بر اسناد را به روش‌های اجرایی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرف تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم افزود: تغییر، یک ضرورت است و این تغییر باید عاقلانه و همراه با برنامه باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم منابع را اثربخش کنیم ادامه داد: در سیاست اقتصاد مقاومتی بر استفاده بهینه از منابع تاکید شده است.

میرکاظمی تصریح کرد: هرجای کشور موضوعات با حساسیت دنبال شده و مشکلات رصد و پیگیری شده است به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم. در برنامه ۱۴۰۱ تاکید اصلی بر تحقق رشد اقتصادی است و سهم هر یک از بخش‌ها را مشخص و برای آن منبع درنظر می‌گیریم بطوریکه قابل رصد و متضمن تحقق اهداف عالی اقتصاد باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه و بودجه سال آینده حساسیت روی درآمد نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: باید مدیران ما نسبت به درآمد دستگاهها، استان و شهرستان‌ها حساس باشند و هنر مدیر این است که جذب منابع کند. انجام برخی پروژه‌ها در سطح کشور باید از طریق فاینانس داخلی و خارجه صورت گیرد و همه در قبال این برنامه مسئولیت دارند.

میرکاظمی با باشاره به این که اولویت اول کشور درست شدن اقتصاد است؛ ادامه داد: حتما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که فشار زندگی مردم کمتر شود. باید درآمد خانوار را بالا ببریم و می‌توانیم منابع را اثربخش کنیم و این به دست شما همکاران در سازمان انجام می‌شود.

در پایان این نشست تعدادی از روسای استان‌ها با اشاره به مشکلات موجود راهکار‌هایی را برای پیشبرد برنامه‌های سازمان ارائه کردند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر