کد خبر: 116264
A

لاتاری گرین کارت چیست؟

اگر تصمیم بر این دارید که در ایالت متحده آمریکا زندگی کنید، قرعه کشی گرین کارت یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت اقامت دائم مجوز کار است.اگر قصد ثبت ‌نام در لاتاری1400 را دارید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

لاتاری گرین کارت چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اگر تصمیم بر این دارید که در ایالت متحده آمریکا زندگی کنید، قرعه کشی گرین کارت یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت اقامت دائم مجوز کار است.اگر قصد ثبت ‌نام در لاتاری1400 را دارید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

لاتاری(قرعه کشی) گرین کارت به چه معناست؟

هر ساله قرعه کشی گرین کارت به 55 هزار نفر از سرتاسر دنیا این امکان را می دهد که به طور دائم در آمریکا کار و زندگی کنند، بدون اینکه دارای شغل یا اقوام ساکن آمریکا یا مدرک تحصیلی عالی باشند. گرین کارت به معنای کارت اقامت کامل است و شخص برنده تقریبا تمام حقوق یک شهروند آمریکایی را به دست می آورد.

چه کسانی می توانند در قرعه کشی گرین کارت شرکت کنند؟

به طور کلی، هر فردی که در یکی از کشورهای واجد شرایط فعلی متولد شده است، می تواند در قرعه کشی گرین کارت شرکت کند در صورتی که دارای این شرایط باشد:

1-گذرنامه معتبر و حداقل 12 سال آموزش رسمی ابتدایی و متوسطه

2-حداقل دو سال سابقه کار حرفه ای که حداقل به دو سال آموزش نیاز داشته باشد. این تجربه باید طی 5 سال گذشته به دست آمده باشد.

با تغییر قانون در سال 2019 افراد بدون گذرنامه معتبر از قرعه کشی گرین کارت حذف شدند. این باعث کاهش تعداد شرکت کنندگان از برخی کشورها شد و شانس کسانی که گذرنامه دارند افزایش یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی لاتاری همین الان شانس خودت رو امتحان کن و در یک دوره رایگان به ارزش 149000 تومان شرکت کن.فرصت بسیار محدود است!

کدام کشورها نمی توانند در قرعه کشی شرکت کنند؟

برای اینکه تعادل ملیت ها در ایالت متحده حفظ شود، کشورهای زیر در حال حاضر واجد شرایط قرعه کشی گرین کارت نیستند:

بنگلادش

برزیل

چین

جمهوری دومینیکن

السالوادور

بریتانیای کبیر (به جز ایرلند شمالی) و سرزمین های آن

گواتمالا

هائیتی

هندوراس

هند

جامائیکا

کانادا

کلمبیا

مکزیک

نیجریه

پاکستان

فیلیپین

کره جنوبی

ویتنام

البته، استثنائاتی نیز وجود دارد:

1-اگر شما در کشورهای ذکر شده متولد شده باشید و همسرتان متولد کشوری غیر از کشورهای ذکر شده باشد، همچنان می توانید در این قرعه کشی ثبت نام کنید.

2-اگر شما متولد یکی از این کشورها باشید ولی پدر و مادرتان متولد کشوری غیر از کشور های ذکر شده باشد، همچنان می توانید در این قرعه کشی ثبت نام کنید.

برای قرعه کشی گرین کارت به چه داده هایی نیاز دارم؟

برای درخواست قرعه کشی گرین کارت، باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

نام 

نام خانوادگی

تاریخ تولد

پست الکترونیک  

جنسیت

نشانی

شهر و کشور محل تولد

بالاترین سطح تحصیلی

شماره پاسپورت

طلاعات شخصی همسر (در صورت وجود)

اطلاعات شخصی فرزندان شما (در صورت وجود)

IMG_20210908_094846_209

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر