کد خبر: 117075
A

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور از هلدینگ اقتصادی «صادقین» محفل درآمد زایی امام صادقی ها انتخاب شد+سوابق

محمد اسکندری از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) و از نزدیکان چهره هایی نظیر زاهدی وفا معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمان دولت نهم و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دوره سعید جلیلی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری منصوب و معرفی شد. در رزومه اعلام شده برای اسکندری عضویت در هیات مدیره شرکت های مختلف اقتصادی و مشاوره به چشم می خورد؛ قابل توجه ترین سمت اسکندری تا پیش از حضور در بنیاد مستضعفان، آتیه صباو مهر اقتصاد در دو سال اخیر؛ مدیرعاملی هلدینگ پیشگامان اقتصاد صادقین است که در سال 1390 و توسط چند تن از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) نظیر زاهدی وفا، حجت عبدالملکی وزیر فعلی کار، تعاون و امور اجتماعی و ... تاسیس شد.

 مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور از هلدینگ اقتصادی «صادقین» محفل درآمد زایی امام صادقی ها انتخاب شد+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در ادامه تغییرات  در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه های آن، امروز محمد اسکندری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری منصوب و  معرفی شد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد اسکندری از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) و از نزدیکان چهره هایی نظیر زاهدی وفا معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمان دولت نهم و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دوره سعید جلیلی  به عنوان  مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری منصوب و  معرفی شد.

اسکندری پیش از این مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره هلدینگ مالی و سرمایه گذاری سینا زیر مجموعه بنیاد مستضعفان بود. 

همچنیم معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران و عضویت موظف هیأت مدیره و معاون امور شرکت‌های شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان از جمله سوابق اوست. 

در سوابق سیاسی اسکندری می توان عضویت در بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و یک تشکل سیاسی اصول گرا را ذکر کرد. 

در رزومه اعلام شده برای اسکندری عضویت در هیات مدیره شرکت های مختلف اقتصادی و مشاوره به چشم می خورد؛ قابل توجه ترین سمت اسکندری تا پیش از حضور در بنیاد مستضعفان، آتیه صباو مهر اقتصاد در دو سال اخیر؛  مدیرعاملی هلدینگ پیشگامان اقتصاد صادقین است که در سال 1390 و توسط چند تن از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) نظیر زاهدی وفا، حجت عبدالملکی وزیر فعلی کار، تعاون و امور اجتماعی و ... تاسیس شد.

این هلدینگ در زمینه تامین مواد غذایی، تامین نهاده های دامی، تامین سبدهای کالای مناسبتی و مواردی از این دست فعالیت می کند.

 اسکندری از سال ۹۸ به صورت جدی و هدفمند در سمت های مدیریتی اقتصادی به کار گرفته شد که اولیت تجربه جدی او حضور هلدینگ آتیه صبا بوود. 

رسانه های منتقد انتصاب محمد اسکندری در همان سال معتقد بودند او رزومه ای ضعیف به عنوان سرپرست هلدینگ آتیه صبا که متشکل از شرکت هایی با گرایش های مختلف اقتصادی و تجاری است  انتخاب شده؛ بنابراین برخی لابی های پشت پرده در این انتصاب ها بی تاثیر نبوده است. 

نکته دیگر آنکه هلدینگ صادقین نه تنها هلدینگ مطرحی در عرصه اقتصادی نیست، بلکه بیشتر به محفل اقتصادی دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) شباهت دارد؛ همین مساله نیز ابهامات فراوانی را ایجاد خواهد کرد که چگونه فردی با سابقه مدیرعاملی یک به اصطلاح هلدینگ محفلی، به سرپرستی یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی کشور می رسد.اما این تنها اتفاق عجیب طی هفته های گذشته در صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تابعه آن نیست./ سایت دیده بان ایران

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر