کد خبر: 117135
A

کیهان: وعده ساخت روزانه دو هزار و ۷۷۷ واحد مسکونی منطقی است!

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری در شماره امروز خود به «بررسی وعــده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال» پرداخته است حال با توجه با توجه به اظهارات ابراهیم رئیسی و ادعای کیهان ساخت روزانه دو هزار و ۷۷۷ واحد مسکونی منطقی است!

کیهان: وعده ساخت روزانه دو هزار و ۷۷۷ واحد مسکونی منطقی است!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در شماره امروز خود به «بررسی وعــده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال» پرداخته و نوشته است: «توجه به اظهارات کارشناسی فعالان حوزه ساخت و ساز کشور بیانگر این مسئله است که رونق ساخت و ساز و تحقق هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نه تنها در دسترس و منطقی است بلکه این مسئله می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال قابل توجه در این حوزه را به وجود بیاورد.»

بنا به گزارش دیده بان ایران وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال به معنی ساخت ماهانه ۸۳ هزار و ۳۳۳ و روزانه دو هزار و ۷۷۷ واحد مسکونی است. از آنجایی که ساخت خانه از یک تا دو سال و نیم زمان می‌برد، حتی با کار کردن تمام وقت نیز اولین واحد مسکونی یک سال دیگر آماده می‌شود و در این مدت نیز قیمت مصالح، دستمزد، هزینه‌های جانبی ساخت خانه و... نیز ثابت نخواهد بود.

سردار سعید محمد پیشتر در انتقاد از شعار مسکن دولت ابراهیم رئیسی گفته بود: سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفته بود که: «بر مبنای آمار سالی یک میلیون مسکن اگر حجم مورد اشاره را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است. تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، به علاوه چنین پولی اصلا در دسترس نیست.»

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر