کد خبر: 11733
A

واحد سوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر به بهره برداری رسید

با بهره برداری از سوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به بالغ بر486 مگاوات رسید.

واحد سوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در قالب چهار واحدگازی از مجموعه طرح 6000 مگاوات نیروگاه گازی(فاز دوم) توسط دولت در استان خوزستان جهت تامین برق با پیشرفت فیزیکی 84 درصد در حال احداث است و هم اکنون واحد سوم آن  به ظرفیت 162 مگاوات به بهره برداری رسیده است. 

 براساس برنامه ریزی صورت گرفته واحد چهارم  پیش از پیک برق 96 وارد مدار برق کشور خواهد شد. 

ظرفیت بخش گاز نیروگاه 648 مگاوات است و یک پست فشارقوی به ظرفیت 230کیلوولت برق تولیدی از نیروگاه را به شبکه منتقل می کند. 

 جهت تامین سوخت این نیروگاه در ایام کمبود گاز، 3 مخزن هرکدام به ظرفیت  20000 متر مکعب جهت ذخیره گازوئیل  تعبیه و طراحی شده اندکه تا 45 روز می توانند سوخت نیروگاه را تامین نمایند. 

نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در راستای توسعه تولید برق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف منطقه،‌ و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور در 15کیلومتری شهر ماهشهر و در حاشیه شرقی جاده قدیم جراحی و در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار واقع شده است.

 پیمانکار اصلی این پروژه شرکت مپنا بوده و اکثر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل می باشد.

شایان ذکر است با راه اندازی این واحد نیروگاهی، میزان برق تولید شده توسط  شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در کشور در سال جاری  به 1802 مگاوات رسید

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر