کد خبر: 117389
A

بانک مرکزی چین تمامی معاملات رمز ارزها را ممنوع کرد، سقوط ۱۰ درصدی رمز ارزها

ساعاتی پیش بانک مرکزی چین رسماً‌ اعلام کرد تمامی تراکنش‌های رمزارز ممنوع است.

بانک مرکزی چین تمامی معاملات رمز ارزها را ممنوع کرد، سقوط ۱۰ درصدی رمز ارزها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ساعاتی پیش بانک مرکزی چین رسماً‌ اعلام کرد تمامی تراکنش‌های رمزارز ممنوع است. دولت چین همچنین به دنبال این است که سرویس‌دهی صرافی‌های رمزارز خارجی را نیز به چینی‌ها متوقف کند. بانک مردم چین یا PBOC به‌تازگی اعلام کرده تمامی موسسات مالی، شرکت‌های پرداخت و پلتفرم‌های اینترنتی را از معامله با ارزهای دیجیتال ممنوع می‌کند.

به دنبال این خبر بیت‌کوین که در حال بازیابی بهای خود بود و به مرز ۴۵۰۰۰ دلار نیز رسیده بود سقوطی حدود ۸ درصدی را تجربه کرد. سایر ارزهای دیجیتال حتی افت بیشتری کرده و به‌طور مثال بهای اتریوم از ۳۱۰۰ دلار با ۱۱ درصد افت به حدود ۲۷۵۰ دلار رسید.

 

آیا ریزش ارزهای دیجیتال ادامه‌دار خواهد بود؟

 

با این‌حال این اولین باری نیست که مقامات چین استفاده یا معاملات رمزارزها را ممنوع می‌کنند. بهار امسال وقتی بیت کوین با بهای ۶۴۰۰۰ دلار به قله رسیده بود خبر ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین باعث افت شدیدی در این بازار شد. با این‌حال قدیمی‌ترهای رمزارزها اعتقاد دارند این ممنوعیت‌ها تنها افتی مقطعی ایجاد می‌کند و نمی‌تواند جلوی پیشرفت ارزهای دیجیتال را بگیرد. برخی حتی اعتقاد دارند چنین افت‌هایی بهترین فرصت برای خرید محسوب می‌شود.

در زمان نگارش این مطلب رمزارزها کمی از ارزش خود را بازیافته‌اند. با این‌حال مشخص نیست آیا ارزهای دیجیتال بتوانند در آینده نزدیک دوباره به قله ابتدای سال بازگردند یا خیر. با نزدیک‌تر شدن به پایان پاندمی کرونا و از سر گرفته شدن روال عادی اقتصاد، برخی اعتقاد دارند بازار گاوی رمزارزها نیز حداقل فعلاً به پایان رسیده است.

همان‌طور که همواره گفتیم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال درست مثل اکثر بازارها دارای ریسک است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه بدون تحقیق وارد این بازارها نشده و همچنین پس‌انداز خود را نیز وارد نکنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر