کد خبر: 117884
A

سهام عدالت چند؟

با توجه به روند نزولی بازار سرمایه در هفته‌های گذشته ارزش واقعی سهام عدالت نیز نسبت به اوایل و همچنین اواسط تابستان کاهش یافته است.

سهام عدالت چند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از آزاد سازی سهام عدالت مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند.


البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

براین اساس، طبق آخرین قیمت‌ها ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که حدود هفت میلیون آن به صورت بلوکی و در صورت وجود تقاضا در بازار قابل فروش است.

این در حالی است که ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۸ مردادماه ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و در واقع باز هم شاهد کاهش ارزش اولیه سهام عدالت هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر