کد خبر: 118607
A

قیمت گوجه در یک هفته از ۲۴تا ۲۸هزار تومان به ۴۰هزار تومان رسید

عضو اتحادیه بارفروشان میادین میوه و تره‌بار تهران کمیاب شدن و گرانی گوجه در میادین و میوه‌فروشی‌ها را ناشی از تغییر فصل اعلام کرد

 قیمت گوجه در یک هفته از ۲۴تا ۲۸هزار تومان به ۴۰هزار تومان رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو اتحادیه بارفروشان میادین میوه و تره‌بار تهران کمیاب شدن و گرانی گوجه در میادین و میوه‌فروشی‌ها را ناشی از تغییر فصل اعلام کرد و آن را امری و معمول و طبیعی دانست،حاکی از آن است که تعطیلات یک‌هفته‌ای و مشکلات حمل‌و‌نقل محصولات کشاورزی و باغی به تهران در این میان عامل مؤثرتری بوده است، زیرا عمده گوجه از جنوب کشور ارسال می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نوسان قیمت گوجه را منحصر به تعطیلات هفته گذشته دانست و گفت: قیمت گوجه در تعطیلات هفته دوم مهرماه با توجه به نرسیدن بار و کمبود گوجه در میادین رو به افزایش گذاشت، ولی مشاهدات و رصد نرخ‌ها در میدان مرکزی نشان می‌دهد قیمت دوباره متعادل شده و به ثبات رسیده است. اسدالله کارگر اضافه کرد: هم‌اکنون سقف قیمت گوجه در میدان مرکزی ۷هزار تومان است که با احتساب ۳۵درصد سود خرده‌فروشی‌ها، میانگین قیمت در مغازه‌های سطح شهر بسته به قیمت خرید به ۹٫۵تا ۱۰هزار تومان می‌رسد. به‌گفته او، مشکلی در زمینه تامین این محصول وجود ندارد و بعید است که قیمت گوجه بعد از این، نوسانی داشته باشد.

قیمت منطقی موز ۳۵ هزار تومان است

اما گوجه تنها محصولی نبود که با روند رو به رشد قیمت مواجه شد. در هفته‌های اخیر موز هم آرام آرام گران شده و از محدوده ۲۴تا ۲۸هزار تومان به نزدیک ۴۰هزار تومان رسیده است. کارگر، گران شدن موز را از یک سو ناشی از کاهش تنوع میوه و افزایش تقاضا برای این میوه و از سوی دیگر متاثر از مشکلات واردات و گرانی ارز دانست و گفت: تقاضا برای موز به‌طور معمول در تابستان خیلی زیاد نیست اما با سرد شدن هوا و پایان فصل میوه‌های تابستانه، تنوع در بازار میوه کاهش پیدا می‌کند و تقاضا برای موز بالا می‌رود. او درباره قیمت این میوه در میادین و سطح شهر گفت: با افزایش قیمت موز، میانگین قیمت در میدان مرکزی به ۳۰تا ۳۱هزار تومان رسید. به‌گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، واحدهای صنفی موز را بدون سود یا با سود بسیار کمی عرضه می‌کنند. اکنون قیمت این میوه در بیشتر میوه‌فروشی های سطح شهر بین ۳۰تا ۳۳هزار تومان است، اما با توجه به نرخ این میوه در میدان مرکزی، قیمت ۳۵هزار تومانی در خرده‌فروشی‌ها برای موز منطقی است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر