کد خبر: 118781
A

افت ۴۰۰ درصدی محموله های صادراتی ایران به هند

بعد از یک هفته از اعلام‌ خبر محدودیت ورود محموله های کانتینری ایران به بندر موندرا هند، تقاضای خریداران هندی برای محموله های صادراتی ایران افت ۴۰۰ درصدی یافت. آدانی بزرگترین اپراتور بندری هند در روز دوشنبه 11 اکتبر (۱۹ مهر) اعلام کرد ورود محموله‌های ایران، افغانستان و پاکستان به بنادر زیر مجموعه این اپراتور از 15 نوامبر ( 24 آبان) ممنوع است.

افت ۴۰۰ درصدی  محموله های صادراتی  ایران به هند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعد از یک هفته از اعلام‌ خبر محدودیت ورود محموله های کانتینری ایران به بندر موندرا هند، تقاضای خریداران هندی برای محموله های صادراتی ایران افت ۴۰۰ درصدی یافت.

آدانی بزرگترین اپراتور بندری هند در روز دوشنبه 11 اکتبر (۱۹ مهر) اعلام کرد ورود محموله‌های ایران، افغانستان و پاکستان به بنادر زیر مجموعه این اپراتور از 15 نوامبر ( 24 آبان) ممنوع است.

علاوه بر مشکلات عدیده و متعدد در رابطه با تحریم ها که صادرات را طاقت فرسا کرده، حال مشکل جدیدی بازار صادراتی ایران به هند را در معرض خطر جدی قرار می دهد. 

با وجود اینکه حدود یک هفته از تاریخ مخابره خبر فوق می گذرد و طبق بخشنامه صادره محدودیت ذکر شده در رابطه با بندر موندرا و آن هم از 15 نوامبر (۲۴ آبان) و برای محموله های کانتینری است، ولی اکثر تجار و خریداران هندی حتی جهت خرید محموله های فله (Break Bulk) از ایران سر باز می زنند و نظاره گر بازار هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر