کد خبر: 118923
A

پورابراهیمی: اگر روند سال‌های گذشته ادامه پیدا کند دلار به ۲۸۵ هزار تومان می‌رسد

نماینده مجلس گفت: بنابراین اگر مفروضات بدین ترتیب باشد که روند سال‌های گذشته ادامه پیدا کند بله دلار به 285 هزار تومان می‌رسد اما با اصلاح روند موجود این اتفاق نمی‌افتد و ما باید شیوه های موجود را اصلاح کنیم.

پورابراهیمی: اگر روند سال‌های گذشته ادامه پیدا کند دلار به ۲۸۵ هزار تومان می‌رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با «پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی برای معوقات بانکی ابر بدهکاران» گفت: گزارشی در این زمینه دو مرتبه در کمیسیون مطرح و کمیسیون اصل نود هم به این موضوع ورود کرده است. اطلاعات لازم در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و طبیعتا متناسب با شرایط و نوع بنگاه‌هایی که درگیر بدهی هستند، باید تعیین تکلیف صورت بگیرد. خوب است که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه جلساتی را برگزار کنند تا این موضوع تعیین تکلیف شود و خروجی آن سبب شود بخشی از مطالبات ابر بدهکارهای بانکی که قابل وصول است بر اساس یک برنامه زمانبندی، وصول شود.

او در همین رابطه ادامه داد: همچنین باید در خصوص بخشی دیگر از این بدهی که قابل وصول نیست تصمیم‌گیری شود که با عدم تعطیلی بنگاه و فعالیت اقتصادی امکان وصول مطالبات نظام بانکی فراهم شود. می‌بایست به بخش‌های بدهکاری که فعال و مشغول کار هستند کمک کنیم و با استمهال و امهال، برای تاریخ‌های آینده تعیین تکلیف شود بنابراین ترکیبی از اینها باید در تصمیمات باشد. همه را نمی‌شود با یک چوب و یک روش راند.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با جدول پیش بینی دلار 285 هزار تومانی بیان کرد: گزارشی که سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده بر اساس مفروضاتی است که اصلا مورد تائید نیست. بنابراین اگر مفروضات بدین ترتیب باشد که روند سال‌های گذشته ادامه پیدا کند بله دلار به 285 هزار تومان می‌رسد اما با اصلاح روند موجود این اتفاق نمی‌افتد و ما باید شیوه های موجود را اصلاح کنیم.

او ادامه داد: معتقد هستیم این روند اصلا قبول نیست، اصلاح ساختار باید روند موجود را بهم زند و باید بازنگری صورت بگیرد. مفروضات سازمان برنامه برای شرایطی است که دولت یازدهم و دوازدهم رقم زده که ما آن را اصلا قبول نداریم و این باید متوقف شود و اصلاح ساختار صورت بگیرد و مفروضات پایه عددهایی که در گزارشات آمده نخواهد بود/ برنا


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر