کد خبر: 119154
A

خبر بد FATF برای ارزهای دیجیتال/ منتظر ریزش بازار باشیم؟

گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرده که قرار است هفته آینده راهنمای بازبینی شده خود برای معاملات رمزارزها را منتشر می‌کند و همه کشورها باید این قوانین را رعایت کنند. تحلیلگران می‌گویند این راهنما می‌تواند منجر به ریزش این بازار شود.

خبر بد FATF برای ارزهای دیجیتال/ منتظر ریزش بازار باشیم؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرده که به زودی می‌خواهد راهنمایی درباره ارزهای دیجیتال منتشر کند. این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که اخیرا برخی از کشورهای عضو گروه هفت هشدار داده‌اند که برخی از فعالیت‌های مجرمانه و پولشویی‌ها از طریق ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

حالا FATF اعلام کرده که قرار است «راهنمای بازبینی شده» خود در مورد ارزهای دیجیتال را به زودی منتشر کند. آنگونه که ایسنا گزارش داده دستورالعمل این کارگروه احتمالا شامل توضیحاتی درباره اعمال استانداردهایی خاص روی ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت (استیبل کوین‌ها) است.

این کارگروه گفته تمام کشورهای عضو FATF موظف هستند هر چه سریع‌تر استانداردهای FATF روی تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها را روی سیستم داخلی خود اعمال کنند.

مارکوس پلیر، رییس این کارگروه گفته این راهنما مبتنی بر سنجش ریسک دارایی‌های مجازی و سرمایه‌گذاری در آنهاست و هفته آینده منتشر می‌شود.

تاثیر راهنمای FATF بر بازار رمزارزها

اگرچه قرار است گزارش FATF درباره رمزارزها هفته آینده منتشر شود، اما به نظر می‌رسد صرف اعلام این خبر تاثیر عجیبی بر بازار رمزارزها گذاشته است. برای مثال قیمت بیت‌کوین که بالاترین سطح خود و مرز ۶۶ هزار دلار رسیده بود، با ریزش مواجه شد.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ تجارت نیوز نوشت؛ کارشناسان می‌گویند گزارش جدید FATF به این معناست که دولت‌ها و نهاهای بانکی قرار است به تدریج به سمت نظارت بیشتر روی معاملات این بازار حرکت کنند. این مساله می‌تواند بر آینده بازار رمزارزها تاثیر منفی بگذارد.

چون مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها این بود که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نظارت و دخالتی در این بازار ندارند. اما حالا ممکن است محدودیت‌های جدیدی برای این بازار وضع شود.

سیان جونز- تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه ایکس رگ- گفته: این دستورالعمل احتمالا سختگیرانه و جامع بوده و هزینه بالایی را به این صنعت برای انطباق با آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر