کد خبر: 119308
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

مدیرانجمن جایگاه‌داران سوخت: به مسئولان هشدار داده بودیم که این سامانه امن نیست/ سامانه کارت هوشمند سال هاست به روز رسانی نشده

ناصر رئیسی‌فر، مدیرانجمن جایگاه‌داران سوخت؛ با تایید اختلال در سامانه کارت هوشمند به دیده بان ایران گفت: ما سال‌هاست می‌گوییم که سامانه هوشمند مشکل دارد و امن نیست اما هیچکس به گفته ما اصلا اهمیتی نمی‌دهد. از روز اول گفتیم که این سامانه قابل اجرا شدن نیست و اشکالات فراوانی را به مرور پیدا می‌کند.

مدیرانجمن جایگاه‌داران سوخت: به مسئولان هشدار داده بودیم که این سامانه امن نیست/  سامانه کارت هوشمند سال هاست به روز رسانی نشده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس گزارش‌ های میدانی  از ساعتی پیش پمپ بنزین‌ها در اغلب نقاط کشور دچار وقفه و اختلال در سرویس دهی شده‌اند.

به گزارش دیده‌بان ایران، در همین راستا ناصر رئیسی‌فر، مدیرانجمن جایگاه‌داران سوخت؛ با تایید اختلال در سامانه کارت هوشمند به دیده بان ایران گفت: ما سال‌هاست می‌گوییم که سامانه هوشمند مشکل دارد و امن نیست اما هیچکس به گفته ما اصلا اهمیتی نمی‌دهد. از روز اول گفتیم که این سامانه قابل اجرا شدن نیست و اشکالات فراوانی را به مرور پیدا می‌کند. خصوصا با این وضعیتی که الان شاهدش هستیم یعنی بعد از این همه سال این سامانه هنوز هم نه به‌روز شده است و نه مشکلاتش را بر طرف کرده‌اند.

رئیسی‌فر در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دو الی سه سال گذشته هفته‌ای یک الی دوبار چنین اختلالی را شاهد بودیم اما در مدت کوتاهی موقتی حل شد.

وی در خصوص این‌که این اختلال تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: از ساعت 11 ظهر امروز پیامک دریافت کریدم که سامانه دچار اختلا شده است. از استان های دیگر هم پیگیر شدیم و آنها هم تایید کردند. تا زمان حل مشکل امکان سوختگیری به صورت آزاد وجود دارد. متاسفانه هیچ پیش بینی برای حل مشکل وجود ندارد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به ما گفته‌اند که خیلی سریع این مشکل را حل می‌کنیم اما با اطمینان می‌گویم که باز هم چنین اتفاقی خواهد افتاد. تا زمانی‌که سامانه را براساس آن چیزی که در دنیا وجود دارد، به‌روزرسانی و تغییر ندهند باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. یعنی باید سامانه را با بخش خصوصی بانک‌ها هماهنگ کنند که یک سامانه هم برای کارت بانکی و هم کارت سوخت داشتیم باشیم. متاسفانه این چیزی که ما الان شاهدش هستیم از سال 85 وجود داشته است و نتیجه بی توجهی و از زیرکار در رفتن عده‌ای از مسئولین مربوطه است و گویا این افراد گوش شنوایی برای این مباحث ندارند.

منبع: سایت دیده بان ایران نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر