کد خبر: 120302
A

جهش تولید با تامین زیرساخت ها و حل مشکلات محیط زیستی شهرک های صنعتی عملیاتی می شود

دکتر مهدی بستانچی رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران در نشست هم اندیشی مباحث زیست محیطی حوزه ساختمان به میزبانی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور از شرایط هشدار ونامناسب محیط زیستی در حوزه اب و فاضلاب و پسماند در شهرک های صنعتی خبر داد.

جهش تولید با تامین زیرساخت ها و حل مشکلات محیط زیستی شهرک های صنعتی عملیاتی می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران از شرایط ویژه و نامناسب محیط زیستی در حوزه آب، فاضلاب و پسماند در شهرک های صنعتی خبر داد.

نشست هم اندیشی موضوعات زیست محیطی حوزه ساختمان به میزبانی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور مدیران و متخصصین اداره کل محیط زیست شهرداری تهران، سازمان مشاور فنی مهندسی شهر تهران، کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، اندیشکده زیست پذیری شهری و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران و فعالان حوزه ساختمان در ساختمان مرکزی نظام مهندسی برگزار شد.

دکتر مهدی بستانچی رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران با اشاره به ضعف زیرساخت تصفیه خانه فاضلاب از مشکل تامین آب در شهرک های صنعتی به خصوص در شهرک صنعتی عباس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان تهران و کشور خبر داد و تاکید کرد: حدود 45هزار نفر در شهرک صنعتی عباس آباد در صنایع متعدد و متنوعی از جمله صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک،  صنایع فلزی، محصولات خانگی، غذایی، نساجی، سلولزی، کانی غیر فلزی، چرم مصنوعی، شیرآلات بهداشتی معمولی، آلومینیوم، قطعات ماشین های سنگین و... مشغول به فعالیت هستیم، اما همگی چند چالش اصلی داریم که پایداری انرژی(برق و گاز) و تامین آب، تصفیه فاضلاب و آلودگی های محیط زیستی در راس آنها هستند. این چالش ها، چالش های زیر ساختی است که تصمیم و اراده ی دولت به ویژه وزارت صمت را می خواهد. اگر دولت و نظام واقعا به دنبال جهش تولید هستند باید این چالش های زیرساختی را حل کنند، البته من و همکارانم در شرکت های صنعتی همراه و همکار آن ها هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع با اشاره به ظرفیت و توانمندی های تشکل های بخش خصوصی گفت: این که ما با مشکل پسماند و تصفیه فاضلاب صنعنی مواجه هستیم، موضوع پنهانی نیست، مسایل و مشکلات را همه می دانند. موضوع نحوه ی حل مسایل است. اگر با رویکردهای قبلی بخواهیم چالش ها را حل کنیم، 100 سال دیگر هم اتفاقی نمی افتد. باید همه ی ذینفعان از جمله دولت، نهادهای عمومی و بخش خصوصی اراده ی حل مسایل را از خود نشان دهند. ما صنعتگران دست خود را برای همکاری همیشه دراز کرده ایم، دولتی ها باید تصمیم شان را بگیرند.

بستانچی در پایان گفت: آمدن دولت جدید، فضای تازه ای برای اداره ی کشور ایجاد کرده است، اگر نهادهای تخصصی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی در مسائل کلان و چالش های اصلی از جمله مسایل زیست محیطی همراه باشند، قطعا با هم افزایی ایجاد شده می توان قدم های مناسبی برای حل مشکلات این حوزه ی مهم خصوصا در شهر تهران و شهرک های صنعتی استان تهران برداشت.

 

IMG-20211108-WA0003
بستانچی که عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع کشور و نایب رئیس انجمن مهندسی حریق و ایمنی استان تهران است از ظرفیت و توانمندی های تشکل های بخش خصوصی به عنوان عامل موثر و تعیین کننده در راهبرد مسائل کلان کشور خصوصا در حل مشکلات حوزه های زیست محیطی نام برد.
وی در پایان حضور و هم افزایی تشکل های تخصص محور مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی را در پیشبرد برنامه های محیط زیستی و حل مشکلات این حوزه خصوصا در  شهر تهران و شهرک های صنعتی استان تهران را خواستارشد.

IMG-20211108-WA0005

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر