کد خبر: 121856
A

چگونه یک سناریو یا متن تیزر تبلیغاتی قدرتمند بنویسیم؟

یکی از بزرگترین جوایز جهان، جوایز اسکار است. احتمالاً پیش بینی هایی در مورد اینکه چه کسی برنده بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن یا بهترین کارگردانی خواهد شد، داشتید. اما احتمالاً یک دسته وجود دارد که شما زیاد به آن فکر نکرده اید: بهترین فیلمنامه. فیلمنامه که توسط یک تماشاگر معمولی نادیده گرفته می شود، در واقع یکی از حیاتی ترین بخش های هر فیلمی است. به هر حال، بدون فیلمنامه، هیچ فیلمی برای شروع وجود نخواهد داشت! و اگر فیلمنامه بد باشد، ساختن یک فیلم خوب از آن واقعاً سخت است.

چگونه یک سناریو یا متن تیزر تبلیغاتی قدرتمند بنویسیم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ درست مانند فیلم های پرفروش هالیوود، نادیده گرفتن فیلمنامه کاری است که بارها و بارها توسط مشاغلی که به دنبال ورود به بازاریابی ویدیویی هستند تکرار می شود. زمانی که تصمیم به ساخت یک کلیپ تبلیغاتی برای شرکت خود می‌کنید، توجه کمی به خود سناریو ویدیویی می‌شود – اگر اصلاً فیلمنامه‌ای وجود داشته باشد. و داشتن یک سناریو تیزر تبلیغاتی بد می‌تواند به راحتی تلاش‌های بازاریابی ویدیویی شرکت را خراب کند، و مدیران عامل و مدیران بازاریابی را به فکر فرو ببرد و از اینکه چرا ویدیوی فانتزی آن‌ها آنطور که باید کار نمی‌کند، فکر کنند.Capture

Alt=” چگونه یک سناریو یا متن تیزر تبلیغاتی قدرتمند بنویسیم؟”

 

سناریو عالی می‌تواند تفاوت چشمگیری در کیفیت کلی، دسترسی و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی ویدیویی شما ایجاد کند و به شما کمک کند تا مشتریان احتمالی خود را بهتر پرورش دهید و آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید.

 

مرحله اول: فرمت

وقتی نوبت به نوشتن فیلمنامه برای فیلم ها در هر سطحی می رسد، قانون شماره یک همیشه فرمت صحیحی دارد. همه فیلمنامه های فیلم از قالب بندی یکسانی پیروی می کنند، و در حالی که قوانین ابتدایی هستند، می توانند سفت و سخت باشند. شکستن آنها یکی از ساده ترین راه ها برای واداشتن خواننده به انداختن فیلمنامه شما در سطل زباله است. خوشبختانه برای بازاریابی ویدیویی، هیچ قانون سخت و سریعی در مورد قالب بندی وجود ندارد، به استثنای یک استثنا - طول.

قاعده کلی برای طول سناریو ویدیوی شما کاملاً به مدت زمانی که می خواهید ویدیوتان باشد بستگی دارد، اما به حدود دو کلمه در ثانیه تقسیم می شود. در شرکت های تبلیغاتی، بهترین ویدیوهای بازاریابی را می توانیم ببینیم که معمولاً در محدوده 30 ثانیه، 1 دقیقه و 2 دقیقه قرار دارند. به موارد زیر دقت کنید:

 

  1. مدت ویدیو: 30 ثانیه = سناریو 60 کلمه ای
  2. مدت ویدیو: 1 دقیقه = متن 120 کلمه ای
  3. مدت زمان ویدیو: 2 دقیقه = فیلمنامه 240 کلمه ای

پیشنهاد سایت دیده بان ایران: ساخت اینترو و تیزر تبلیغاتی رایگان با گوشی

مهم است که تا حد امکان به این قانون نزدیک باشید، و محتوایی بیش از آنچه که می توانید در ویدیوی خود جای دهید، ننویسید. این قانون بر اساس میانگین سرعت خواندن است. خواننده شما می تواند مدیر عامل شما، گوینده استخدام شده یا یک بازیگر استخدام شده باشد، و می تواند به سبک مصاحبه سر صحبت یا صدابرداری ضبط شود، که به طور جداگانه ضبط می شود و روی فیلم های دیگر پخش می شود.

هر مسیری را که انتخاب می‌کنید، ایده این است که فیلم‌های همراه را برای همراهی با مصاحبه یا صداگذاری فیلم بگیرید که ویدیوی شما را پویا، از نظر بصری جالب و نماینده هدفی که می‌خواهید به آن برسید، نگه می‌دارد. که ما را به مرحله بعدی می رساند: طرح کلی.

 

مرحله دوم: طرح کلی

بعد از مرحله قالب بندی، اکنون زمان آن است که طرح کلی فیلمنامه ویدیویی یا ساختار داستان خود را برنامه ریزی کنید. ما متوجه شدیم که هر سناریو ویدیویی بازاریابی خوب از شش جزء تشکیل شده است که عبارت اند از:

 

  • مقدمه
  • مشکل
  • راه حل
  • وجه تمایز
  • تیم
  • دعوت به اقدام

 

خواه سناریو ویدیوی شما 60 کلمه باشد یا 240، همه سناریو های ویدیویی بازاریابی خوب باید شامل همین شش جزء باشند، بنابراین هدف این است که تا حد امکان مقرون به صرفه باشید و با کم حرفی کنید.

"حداکثر تأثیر؛ حداقل تعداد کلمات."

در اینجا توضیحاتی راجع به موارد بالا داده ام:

 

مقدمه

مقدمه شما باید فوری و باعث جلب توجه شود. در حالی که لازم نیست در چهره مخاطب شما باشد، باید فوراً تمرکز آنها را جلب کند، در غیر این صورت آنها در پنج ثانیه اول (گاهی حتی کمتر) نمی مانند.

یک مقدمه خوب می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یک قلاب احساسی، مانند جذابیت برای دوستداران حیوانات در مورد تعداد سگ های خانگی که هر سال نادیده گرفته می شوند.
  • یک واقعیت شگفت‌انگیز، مانند یک آمار کمتر شناخته شده با تأثیر بزرگ در مورد سطح زباله در اقیانوس آرام.
  • یا یک داستان مرتبط، مانند حکایت شخصی که باعث شد شما خدمات تحویل فوری لباسشویی خود را شروع کنید.

 بنابراین هیچ کس مجبور نخواهد شد دوباره با همان خرابکاری شرم آور لکه پیتزا روبرو شود.

 

مشکل

هنگامی که توجه آنها را به خود جلب کردید، هدف اصلی شما این است که با شاخ های گاو روبه رو شوید و با ترسناک ترین سؤال بیننده خود روبرو شوید: چرا باید اهمیت بدهم؟ با وجود محتوای بسیار زیادی که برای جلب توجه مخاطبان شما، زمان و پول، در همه جا و همیشه رقابت می‌کند، وظیفه شما این است که به صراحت به آن‌ها بگویید دقیقاً چگونه از آنچه می‌خواهید به آنها بگویید تأثیر می‌پذیرند.

محصول یا خدمات شما هدف خاصی دارد و آن هدف حل یک مشکل است. چرا حل این مشکل اینقدر مهم است؟ چگونه به طور روزانه بر مخاطبان شما تأثیر منفی می گذارد؟ چرا باید اهمیت بدهند؟

شما باید در سناریو ویدیوی خود به این پاسخ دهید، زیرا اگر این کار را نکنید، این مرحله بعدی و همچنین کل تلاش‌های بازاریابی ویدیویی شما به هم خواهد خورد. (واقعیت جالب: همین امر در مورد فیلمنامه نویسی در فیلم ها نیز صادق است!)

 

راه حل

مخاطبان شما باید نسبت به مشکلی که قصد حل آن را دارید، با اشتیاق احساس کنند. حداقل، آنها می دانند که چرا باید اهمیت دهند. حتی اگر به صورت روزانه بر آنها تأثیر نگذارد، شما آنها را با توجه به اثرات منفی و مسائلی که این مشکل ایجاد می کند آگاه کرده اید. اکنون، زمان آن است که آنها را با راه حل مورد نظر آشنا کنید.

به زبان ساده، هنگامی که راه حل را در سناریو ویدیویی خود ارائه می کنید، مزایای محصول یا خدمات خود را ارائه می دهید. محصول شما فقط یک راه حل نیست، بلکه بهترین راه حل است، به دلیل «این ویژگی های خاص»، که به روشی واضح، مستقیم و قابل فهم فهرست خواهید کرد. مختصر باشید و به قانع کننده ترین حقایق پایبند باشید.

 

وجه تمایز

وجه تمایز قرار است به مهمترین بخش فیلمنامه ویدیوی شما پاسخ دهد: چرا شما؟ محصول یا خدمات شما دارای یک نقطه فروش منحصر به فرد و خاص است که شما را از رقبا جدا می کند - وجه تمایز شما. این ویژگی مهم یا جزء اصلی محصول شما است که بهتر، ارزان‌تر، آسان‌تر یا منحصربه‌فردتر است و یک بار برای همیشه ثابت می‌کند که شما شرکت مناسبی برای این کار هستید. سایر محصولات یا خدمات ممکن است قادر به انجام کارهای دیگری باشند که شما می توانید انجام دهید، به جز این.

برای نوشتن متن تبلیغاتی از طلوع فیلم راهنمایی بگیرید. در این مورد مقاله ای غنی داخل سایتشان دارند.

تیم

در حال حاضر، سناریو ویدیوی شما باید مشکل، راه حل و محصول یا خدمات شما را به کاربر عرضه کرده باشد. اکنون شما فضای کمی دارید تا آنها را با شرکت خود جذب کنید و اعتبار کافی برای ادامه پرورش آنها ایجاد کنید. هیچ الزامی برای گفتن در اینجا وجود ندارد، فقط به اندازه کافی واقعی، معتبر و منحصر به فرد باشید تا شما را از رقبای خود متمایز کند.

 

دعوت به اقدام

آخرین قطعه از طرح کلی سناریو ویدیویی عالی، دعوت به اقدام یا call to action  است. بسیاری از شرکت‌هایی که شروع به بازاریابی ویدیویی کرده‌اند، با تعریف دقیق آنچه می‌خواهند ویدیویشان انجام شود، مشکل دارند و از نتایج ناراضی می‌شوند، زیرا پیام‌های آنها به اندازه کافی مشخص نبودند. هدف نهایی شما از نوشتن یک سناریو ویدیویی متقاعد کردن بیننده برای عمل کردن است - و دعوت به اقدام جایی است که از آنها می خواهید دقیقاً این کار را انجام دهند.

در دعوت به اقدام خود، به بیننده بگویید دقیقاً چه کاری را می خواهید انجام دهد و انجام آن چه سودی برای آنها خواهد داشت. اگر می‌خواهید یک تماس ابتدایی برنامه‌ریزی کنند، یک شماره تلفن ارائه دهید و از آنها بخواهید که تماس خود را برای یک قرار رایگان هم اکنون رزرو کنند. اگر می‌خواهید برای کسب اطلاعات بیشتر از وب‌سایت شما بازدید کنند، پیوند را ارائه کنید و سعی کنید یک پیشنهاد تخفیف با زمان محدود به آنها بدهید. روی نیازهای آنها متمرکز بمانید، در حالی که یک اقدام واحد و خاص را ممکن می سازید. سعی نکنید آنها را به یکباره لایک کنند، دنبال کنند، به اشتراک بگذارند، مشترک شوند و پیش خرید کنند. سعی کنید فقط یکی از آن چیزها را بخواهید و ببینید چقدر موفق تر خواهید شد.

 

مرحله سوم: محتوا

شما می دانید که چگونه سناریو تیزر تبلیغاتی خود را قالب بندی کنید و چگونه آن را طرح ریزی کنید. حالا چی مینویسی در حالی که ما خودمان نمی‌توانیم کلمات دقیقی را به شما بگوییم، ما لیستی از سوالاتی داریم که می‌توانید از خود بپرسید تا محتوای معناداری با تمرکز بر «چرا» ایجاد کنید. این نظریه ای است که توسط جدیدترین کتاب سایمون سینک با چرا شروع کنید که بر تمرکز تمام مواد بازاریابی بر روی هدف اصلی شرکت شما - یا "چرا" شرکت شما تاکید دارد.

برای پاسخ به سوال شرکت تبلیغاتی چیست، بخوانید: https://tolofilm.com/promotional-teaser/duties-advertising-companies/

برای شروع ساختن محتوای سناریو خود، سؤالات زیر را در نظر بگیرید.

 

  • شرح یا ماموریت شرکت شما چیست؟
  • چه مشکلی را حل می کنید؟
  • چگونه آن را حل می کنید؟
  • راه حل های شما چگونه زندگی مشتریان شما را بهبود می بخشد؟
  • شرکت های دیگری وجود دارند که مشابه شما هستند. چرا راه حل شما منحصر به فرد است؟
  • پیامی که می خواهید به طور کلی برسانید چیست؟
  • سه چیز مهمی که باید مخاطبانتان بدانند چیست؟
  • دوست دارید مخاطب شما چه حسی داشته باشد؟
  • دستورالعمل های برند شما چیست؟
  • جمعیت اصلی مشتری/هدف شما کیست؟

بازیگران ایده آل خود را توضیح دهید: تیم پشت این ویدیو کیست؟ چرا این موضوع برای برند شما مهم است و از این عبارات برای ساخت فیلمنامه خود استفاده می کنید. به یاد داشته باشید: سنجیده و متمرکز باشید. زمان شما محدود است، گاهی اوقات به 30 ثانیه محدود می شود، و 60 کلمه می توانند در یک لحظه از انگشتان شما خارج شوند./ طلوع فیلم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر