کد خبر: 121874
A

میرکاظمی: بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها تدوین شد

رییس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها بسته شده است، از ابتدا هم دولت گفته بود برای اقتصاد برنامه دارد و سفره مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد.

میرکاظمی: بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها تدوین شد

به گزارش دیده بان ایران؛ در ادامه نشست‌های سازمان برنامه و بودجه با دستگاه‌های اجرایی پیرامون ساختار جدید بودجه در سال آینده، نشستی با حضور وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان این وزارتخانه و رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از معاونین سازمان برگزار شد.

سید مسعود میرکاظمی در این نشست گفت: بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده است ازاین‌رو ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هریک از این مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اهمیت شهر‌های مرزی، گفت: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه‌های این سازمان شهر‌های مرزی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها بسته شده است؛ تأکید کرد: ما از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم، اما با توجه به سوابق کشور‌های غربی دوباره کشور را هشت سال معطل مذاکرات نمی‌کنیم؛ تا سفره مردم بیش از این آسیب نبیند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر در کشور تورم کنترل شود و فضای کار برای مردم فراهم گردد، قطعاً گره‌های اقتصادی باز خواهند شد، در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی با فرض ادامه تحریم‌ها دیده شده است؛ این هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشی از عملکرد دولت قبل واقع‌بینانه است.

منبع: تسنیم
 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر