کد خبر: 121919
A

فرمانده اقتصادی تیم مذاکره کننده ایران در وین کیست؟/ بازگشت عضو ارشد تیم اقتصادی خاتمی پس از حذف توسط احمدی نژاد!+سوابق

شیبانی به پشتوانه تایید مقام های عالی نظام مسئول مذاکرات هسته ای در حوزه اقتصادی است. شیبانی رئیس بانک مرکزی در دوره خاتمی بود که پس از اختلاف با احمدی نژاد از صحنه مدیریت اقتصادی کنار گذاشته شد. او در دیداری خصوصی وقتی خبرنگاری به او یادآور شد که دوره ریاست کلی او و عملکردش به قبل و بعد از دولت خاتمی تقسیم می شود و او هم همانند برخی دولتمردان دولت نهم از حرف های کارشناسی به شعاری و مردم مدارانه میل کرد فکت خواست او سخنان شیبانی در نمازجمعه شهر کرد را مثال آورد و رئیس کل سابق تاکید داشت این سخنش تعریف نبوده، دویدن می تواند دور یک میز باشد بی هدف و بی فایده!.

فرمانده اقتصادی تیم مذاکره کننده ایران در وین کیست؟/ بازگشت عضو ارشد تیم اقتصادی خاتمی پس از حذف توسط احمدی نژاد!+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابراهیم شیبانی به پشتوانه تایید مقام های عالی نظام مسئول مذاکرات هسته ای در حوزه اقتصادی است. 

ابراهیم شیبانی در سال ۱۳۲۷ خورشیدی در روستای گرمه شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان به دنیا آمد. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، دوره متوسطه را در رشته ریاضی در دبیرستان ادیب تهران با دریافت دیپلم به پایان رساند.

وی سپس وارد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد و دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در این دانشگاه گذراند و برای ادامه تحصیلات، ابتدا به اروپا و سپس به آمریکا رفت. وی دیپلم عالی آمار را از مؤسسه مطالعات اجتماعی لاهه در هلند و کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد را از دانشگاه ایندیانای آمریکا گرفت.

وی پس از اتمام تحصیلاتش در رشته اقتصاد به ایران بازگشت و به استادی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزیده شد و در کنار تدریس، مشاغل اجرایی مانند کارشناس ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت مرکز آمار ایران و معاونت اقتصادی و دبیرکل و در نهایت ریاست کل بانک مرکزی  ایران در دوره خاتمی را عهده‌دار گرفت.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم شیبانی مرداد ماه سال ۱۳۸۶ در پی اختلاف نظر با سیاستهای اقتصادی محمود احمدی نژاد از ریاست بانک مرکزی استعفا کرد.   در آن دوره منتقدانش او را که بازمانده دولت قبل بود نقد می کردند. در دیداری خصوصی وقتی خبرنگاری به او یادآور شد که دوره ریاست کلی او و عملکردش به قبل و بعد از دولت خاتمی تقسیم می شود و او هم همانند برخی دولتمردان دولت نهم از حرف های کارشناسی به شعاری و مردم مدارانه میل کرد فکت خواست او سخنان شیبانی در نمازجمعه شهر کرد را مثال آورد و رئیس کل سابق تاکید داشت این سخنش تعریف نبوده، دویدن می تواند دور یک میز باشد بی هدف و بی فایده!

شیبانی پس از رفتن از بانک مرکزی در سال ۱۳۸۷ به عنوان سفیر ایران در اتریش، اسلوونی و اسلواکی منصوب شد.وی پس از بازگشت به ایران به تدریس در دانشگاه تهران ادامه داد و از سال ۱۳۹۳ به عضویت شورای راهبردی روابط خارجی درآمد. از شیبانی تاکنون چهار کتاب شعر به نامهای تراز (۱۳۸۱)، فروغ جاودان (۱۳۸۲)، گرمای گهواره (۱۳۸۳) و نوا (۱۳۹۷) منتشر شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر