کد خبر: 122573
A

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ / عنابستانی: نرخ دلار در بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان برآورد شده است

نرخ دلار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور حدود ۲۳ هزار تومان برآورد شده و ارز ترجیحی یا همان ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد.

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ / عنابستانی: نرخ دلار در بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان برآورد شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بودجه سال ۱۴۰۱ که فردا رئیسی آن را تقدیم مجلس خواهد کرد، گفته «دلار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور حدود ۲۳ هزار تومان برآورد شده و ارز ترجیحی یا همان ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد».

به گفته او «در بخش درآمدهای بودجه سال آینده، علاوه بر اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس ، دریافت مالیات بر عایدی سرمایه همچون ساختمان، زمین، ارز، سکه و…پیش بینی خواهد شد».

عنابستانی ادامه داده «اگر فردی هر کدام از این اقلام را بیش از مدت زمان تعیین شده در قانون، نگهداری کند و قصد فروش آن را به قیمت بالاتر داشته باشد، باید مالیات ناشی از افزایش قیمت کالا که بدلیل رشد تورم بوده را پرداخت کند».

گفتنی است ارز ترجیحی یا همان دلار ۴۲۰۰ تومانی همان دلاری است که دولت برای ‌واردات اقلام ضروری و کالاهای اساسی مانند گندم، دارو، خوراک‌ دام و طیور و .... اختصاص می‌دهد. با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و درنظر گرفتن دلار به قیمت ۲۳ هزار تومان، معلوم نیست‌ قیمت نان، مرغ، گوشت، لبنیات و ... چه میزان افزایش خواهد داشت؛ اقدامی که اگر صورت بگیرد باید آماده جهش تورمی چند ده درصدی بود. البته گفته می‌شود برای دارو حذف نخواهد که باید دید چه میزان حقیقت دارد. 

پیش از این ابراهیم رئیسی و باقر قالیباف زمزمه‌های حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کرده بودند و اواخر به صورتی جدی‌تر و علنی‌تر این موضوع را بیان کرده‌اند. قالیباف با اشاره به موضوع اصلاحات اقتصادی که حذف ارز ترجیحی مهمترین آن است گفته بود «مردم هر تصمیم عاقلانه و عادلانه ما را که انقلابی هم هست را می‌پذیرند. مردم هر هزینه‌ای خواهند داد به شرط آن که تصمیم در طراحی و اجرا درست اتخاذ شود»./ روزاروز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر