کد خبر: 122799
A

نماینده مجلس: با این بودجه چگونه می خواهید طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کنید؟

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت که ۱۰ سال است که رتبه بندی معلمان بر اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده شده و با وضعیت بودجه سال آینده هم همین وضعیت خواهد بود.

نماینده مجلس: با این بودجه چگونه می خواهید طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمد مولوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در تذکری گفت: اجازه دهید نمایندگان در مجلس حرف خود را بزنند، اگر قرار باشد حرف نزنیم، بگویید.

وی ادامه داد: ۱۰ سال است که رتبه بندی معلمان بر اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده شده که با نگاهی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ می توانید به این موضوع برسید.

مولوی با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای دولت هوشمند در آموزش و پرورش  ۱۱۱ میلیارد تومان، بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان برای سازمان برنامه و ۷۴ میلیارد تومان برای سازمان امور اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است. حال اینکه ۱۵ میلیون دانش آموزش یک میلیون معلم و این همه سامانه داریم بعد چطور می خواهیم با این بودجه رتبه بندی اجرایی شود.

این نماینده مجلس گفت: قرار شده در سال جاری برای اجرای رتبه بندی معلمان، ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال آینده ۲۵ هزارمیلیارد تومان اختصاص پیدا کند اما افزایش سنواتی تاثیر تطبیق و فوق العاده ها و در کنار حضور معلم های جدید از سال جدید را در این محاسبات فراموش کردید. سازمان برنامه و بودجه اصلا برنامه ای برای این وضعیت ندارد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت:  قرار شده رتبه بندی از اول شهریور سال جاری اجرا شود به همین دلیل ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است. در سال ۱۴۰۱ در رتبه بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است. افزایش حقوق برای همه کارکنان و خدمات کشوری نیز به علاوه رتبه بندی لحاظ می شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر