کد خبر: 122902
A

پورابراهیمی: دولت قبل اشتباه کرده بود ما اصلاح می کنیم/ ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود، شیوه تخصیص آن تغییر می کند

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفت: ما به دنبال این هستیم که به جای تخصیص ارز به واردات، تخصیص ارز به مصرف را در دستور کار قرار دهیم. بنابراین ارز ترجیهی با رویکرد استفاده از «کارت‌های اعتباری» به سرانه مصرف تعلق می‌گیرد.

پورابراهیمی: دولت قبل اشتباه کرده بود ما اصلاح می کنیم/ ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود، شیوه تخصیص آن تغییر می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده کشور اظهارکرد: ارز 4200 تومانی قرار نیست حذف شود بلکه شیوه تخصیص آن متفاوت خواهد شد.

وی افزود: در دولت گذشته شاهد روش اشتباهی در نحوه تخصیص ارز ترجیحی بودیم که این روش، تخصیص ارز برای واردات بود. باید گفت که ارز 4200 تومانی موجب ایجاد رانت و فساد در کشور شده و تولید را مشکل مواجه کرده است.

پورابراهیمی گفت: ما به دنبال این هستیم که به جای تخصیص ارز به واردات، تخصیص ارز به مصرف را در دستور کار قرار دهیم. بنابراین ارز ترجیهی با رویکرد استفاده از «کارت‌های اعتباری» به سرانه مصرف تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارز ترجیهی نزدیک به 80 درصد کالای اساسی در طول چندسال گذشته حذف شده و قیمت آن‌ها براساس نرخ نیمایی است؛ به همین دلیل حذف ارز ترجیهی موجب تورم بر این کالاها نخواهد شد./ snn

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر