کد خبر: 122973
A

عوارض خروج از کشور چقدر خواهد بود؟

در پی ابهامات اخیر در خصوص افزایش عوارض خروج از کشور، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ایران این گمانه را مطرح کرد که «با توجه به تورم موجود» مبلغ عوارض در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۲۰ هزار تومان نخواهد بود.

عوارض خروج از کشور چقدر خواهد بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس یازدهم در واکنش به اخبار مربوط به عوارش خروج از کشور گفت که این مبلغ بر اساس «نرخ تورم موجود» تعیین خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های مرتبط در سال جاری فقط چیزی در حدود 10.000 نفر از هموطنان به خارج از کشور مسافرت کردند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود با توجه به واکسیناسیون گسترده انجام گرفته و کاهش آمار مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری در داخل کشور و سطح دنیا در سال آینده میزان سفر به خارج از کشور به رقمی در حدود 10 میلیون نفر برسد.

مطابق صحبت‌های دشتی، علت افزایش میزان درآمد حاصل از محل دریافت عوارض خروج از کشور صرفاً به همین دلیل بوده است و برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر افزایش 14 برابری عوارض خروج از کشور از میزان 400 هزار تومان فعلی به چیزی در حدود 5 میلیون تومان غلط و بی‌اساس است و بدون توجه به علت این افزایش که همانگونه که بیان شد به دلیل پیش‌بینی افزایش استقبال از انجام سفر به خارج از کشور هست، صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین تأکید کرد: طبق موازین قانون و اصول مقرر چنانچه دولت قصد افزایش مبلغ عوارض خروج از کشور را هم داشته باشد باید این افزایش بر اساس نرخ تورم باشد، که با توجه به میزان تورم موجود این رقم در نهایت چیزی بیشتر از 520 هزار تومان نخواهد بود.

 

سایت اقتصادنیوز روز ۲۲ آذر گزارش داده بود که دولت در لایحه بودجه سال آینده درآمد حاصل از عوارض خروج کشور را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین کرده است. این رقم در بودجه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. این سایت بر همین اساس محاسبه کرده بود که برای تحقق این درآمد باید عوارض خروج از کشور از ۴۰۰ هزار تومان فعلی به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال آینده افزایش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر