کد خبر: 123052
A

امیرآبادی فراهانی، نماینده قم: حذف ارز ترجیحی تاثیری در تورم ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد، گفت: حذف این رانت، تورم‌زا نیست و فقط موجب عصبانیت افراد خاص می‌شود.

امیرآبادی فراهانی، نماینده قم: حذف ارز ترجیحی تاثیری در تورم ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی فراهانی ، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی را توزیع رانت خواند و اظهار داشت: دولت یازدهم ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داد اما این ارز موجب کاهش قیمت کالاهای اساسی نشد.

وی ارز ۴۲۰۰ تومانی را رانتی در دست سوءاستفاده کنندگان خواند و افزود: افرادی که این ارز را دریافت کردند یا کالا را وارد نکردند و یا کالاهای وارداتی را به قیمت ارز آزاد فروختند.

امیرآبادی فراهانی با تاکید بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا تا امروز هیچ تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی مردم نداشت گفت: حذف این ارز آثار تورمی نخواهد داشت زیرا هم اکنون نیز کالاهای اساسی با ارز آزاد به فروش می‌رسد. فقط این افراد خاص عصبانی خواهند شد. وی با تاکید بر لزوم تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان کالاهای اساسی گفت: دولت باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده و روش‌های جایگزینی را برای حمایت از مردم اتخاذ کند.

نماینده مردم قم در مجلس در تشریح این روش‌ها، گفت: افزایش یارانه‌های نقدی و یا پیش بینی سازوکار اختصاص کارت الکترونیک به خانوارها برای خرید کالاهای اساسی دو راهکار مهم برای حمایت از مردم است. امیرآبادی افزود: در صورتی که کارت الکترونیک به خانوارها اختصاص یابد، تورم ایجاد نمی‌شود البته مشروط به اینکه در همه جای کشور امکانات استفاده از این کارت فراهم شود.وی تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی در راستای اجرای عدالت و قطع دست افراد خاص از رانت ارزی است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر