کد خبر: 123113
A

پیشنهاد اجرای آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به افراد+جزییات طرح بنزینی جدید

پیشنهاد اجرای آزمایشی طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها در دو منطقه آزاد کیش و قشم در دولت مطرح شده است.

پیشنهاد اجرای آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به افراد+جزییات طرح بنزینی جدید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها که از دو سه سال پیش به طور جد از سوی کارشناسان و مراکز پژوهشی مطرح شده است، و در دولت قبل هم تا آستانه اجرا پیش رفت، ولی عملی نشد؛ بار دیگر در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

در همین راستا پیشنهاد اجرای آزمایشی طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها در دو منطقه آزاد قشم و کیش در دولت مطرح شده است تا در صورت اجرای موفق در خصوص گسترش این طرح تصمیم گیری شود.

 بر اساس نظر اکثر کارشناسان حوزه اقتصاد و انرژی، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور خودرو ندارند، اختصاص سهمیه بنزین به افراد  یکی از طرح های روی میز در آبان ۹۸ بود که از روی میز مسئولان برداشته شد در آن طرح قرار بود به هر فرد سهمیه اختصاص پیدا کند. اکنون پیشنهاد شده در دو منطقه کیش و قشم به هر کیشوند و شهروند قشم سهمیه ای اختصاص داده شود و آن فرد مختار است سهمیه خود را بفروشد یا استفاده کند؛ هر چند این طرح منتقدان بی شماری دارد. 

در سال  ۹۸بر اساس نظر روسای سه قوه (حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام حسن روحانی، علی لاریجانی) افزایش سه برابری قیمت بنزین انجام شد که با اعتراضات عمومی همراه بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر