کد خبر: 123206
A

معرفی و خرید پروژکتور LED

یکی از تجهیزات روشنایی پرکاربرد در فضاهای باز، پروژکتور است. در حال حاضر پروژکتور های در انواع LED، خطی، خیاری و خورشیدی تولید و عرضه می شوند.

معرفی و خرید پروژکتور LED

دیده بان ایران- یکی از تجهیزات روشنایی پرکاربرد در فضاهای باز، پروژکتور است. در حال حاضر پروژکتور های در انواع LED، خطی، خیاری و خورشیدی تولید و عرضه می شوند. از این رو خرید یک پروژکتور اقتصادی، کم مصرف و با کیفیت کمی دشوار است. پروژکتور های ال ای دی از مدل های پر فروش تجهیزات روشنایی به شمار می رود و در بسیاری از اماکن قابل استفاده است. با این وصف ما در این مقاله به معرفی انواع پروژکتور ال ای دی و نحوه خرید آنها می پردازیم.

1

پروژکتور ال ای دی چیست و در چه اماکنی استفاده می شود؟

پروژکتور ال ای دی نسل جدید تجهیزات روشنایی هستند که از کنار یکدیگر قرار گرفتن دیود های ال ای دی طراحی شده اند. این پروژکتور از وزن کمی برخوردار هستند و به دلیل اتلاف انرژی کم، مصرف پایینی داشته و گرمایی تولید نمی کنند. بنابراین می توان پروژکتور های ال ای دی را به راحتی حمل کرد و در نقاط مختلف مورد استفاده قرار داد. پروژکتور های ال ای دی کاربر های وسیعی در اماکنی که نیازمند روشنایی زیاد هستند مانند معابر عمومی، استادیوم ها، خیابان ها، مراکز امنیتی، انبار کارخانه ها، سالن های تئاتر و کنسرت، پارکینگ ها، نمای بیرونی ساختمان ها، پل ها، بیلبورد ها و... دارند.

مزایای پروژکتور ال ای دی

با توجه به تکنولوژی ساخت پیشرفته و رعایت تمامی استاندارد ها در تولید پروژکتور ال ای دی، این محصولات مزایای فراوانی را برای ما به ارمغان می آورند. برخی از مهمترین مزایای پروژکتور های ال ای دی عبارت اند از مقاومت در برابر غبار و رطوبت، مصرف انرژی بسیار پایین در برابر نمونه های قدیمی، امکان کار مداوم بیش از 10 هزار ساعت، عمر مفید طولانی، هزینه تعمیرات و نگهداری کم، کیفیت نور بالا، قیمت مناسب نسبت به نور دریافتی، تنوع در اندازه و مدل و... . همچنین پروژکتور های ال ای دی دارای هیچ گونه مواد و گاز های سمی مضر نیستند.

کاربرد های پروژکتور ال ای دی

همانطور که پیشتر اشاره شد، پروژکتور های ال ای دی در مکان ها و نقاط فراوانی قابل استفاده هستند. این پروژکتور های برای ایجاد روشنایی در فضاهای بزرگ و رو باز یا مکان های سرپوشیده با مساحت زیاد کاربرد دارد. همچنین به منظور نورپردازی در اماکن تاریخی و توریستی، سن های تئاتر، استیج کنسرت ها، سالن های تولید مواد غذایی و بیلبورد های تبلیغاتی می توان از آنها بهره برد.

2

نکات مهم در خرید پروژکتور ال ای دی

با نظر به اینکه پروژکتور های ال ای دی دارای تنوع بالای هستند و در مدل های فراوانی تولید می شوند، لذا می بایست در خرید این محصولات فاکتور های تعیین کننده ای را مد نظر قرار دهیم. ما برخی از این معیار های مهم را در زیر ذکر کرده ایم.

  • مشخص کردن بودجهاولین قدم در خرید یک پروژکتور ال ای دی مناسب، تعیین کردن بودجه خود است. قیمت پروژکتور ال ای دی مانند سایر محصولات روشنایی، نسبت مستقیم با کیفیت آن دارد. در واقع هرچه یک پروژکتور از قیمت بالاتری برخوردار باشد، به طبع کیفیت و قابلیت های بیشتری را برای ما فراهم می سازد.
  • مکان نصبدومین و یکی از مهمترین فاکتور مهم در خرید پروژکتور ال ای دی، مکان نصب آنها محسوب می شود. پروژکتور را باید در محلی که در دسترس افراد متفرقه نباشد، نصب کرد. همچنین توصیه ما به کاربران این است که نورافکن را با زاویه 22 درجه و به سمت پایین نصب نمایند. علاوه بر این موارد، به منظور آسیب و آزار نرساندن به چشم افراد، فاصله محل قرارگیری را باید مد نظر قرار داد.
  • قابجنس بدنه و قاب پروژکتور ال ای دی در زمان خرید این محصول می بایست مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر قاب پروژکتور های ال ای دی از موادی مانند آلومینیوم، مس، استیل ضد زنگ و... ساخته می شوند. پیشنهاد ما به مشتریانی که خواستار استفاده از پروژکتور ها در محیط ها و فضاهای بیرونی هستند، خرید محصولاتی با قاب آلومینیوم یا استیل است. 
  • شدت روشنایی و توانیکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در خرید یک پروژکتور ال ای دی مناسب، مشخص کردن توان است. برای تعیین این معیار ابتدا می بایست متراژ فضایی که قصد روشن کردن آن را داریم را مد نظر قرار دهیم. به این منظور برای مکان های با متراژ های بزرگ، نیازمند توان و شدت روشنایی بیشتری خواهیم بود.
  • نوع انعکاس نورهرکدام از پروژکتور های ال ای دی نور را به شکل های مختلفی منتشر می کنند. این پروژکتور ها با نظر به نوع کاسه خود و شکل قرارگیری لامپ، نور را به شکل هایی مانند نقطه ای یا پخش در فضای بزرگ می تابانند.
  • درجه حفاظت یا IP : درجه حفاظت یا IP یک استاندارد بین المللی در هر کالایی به شمار می رود که مقدار مقاومت آن را در برابر عوامل بیرونی از جمله برف و باران، گرد و غبار، نفوذ آب و... نشان می دهد. هرچه اعداد نشان داده شده در جلوی عبارت IP بیشتر باشد، پروژکتور از درجه حفاظت بالاتری برخوردار است و گران تر خواهد بود.
  • گارانتی و خدمات پس از فروشگارانتی و خدمات پس از فروش پروژکتور ال ای دی نقش مهمی در خرید ما خواهد داشت. در حال حاضر برند های فراوانی به منظور فروش این تجهیزات روشنایی در بازار وجود دارند و اغلب آنها معمولا محصولات خود را با گارانتی 6 ماه تا 5 سال به فروش می رسانند.

3

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، پروژکتور های ال ای دی از مناسب ترین و بهترین منابع روشنایی موجود به شمار می روند. اساسی ترین عامل برای انتخاب و خرید پروژکتور های ال ای دی، مصرف پایین برق آنها است. این پروژکتور ها با مصرف پایین ترین برق ممکن، بیشترین بازدهی را نسبت به سایر نورافکن ها دارند. از این رو نه تنها استفاده از پروژکتور های ال ای دی امکانات فراوانی را برای ما فراهم می کند، نیز هزینه های ما را به مقدار قابل توجهی پایین خواهد آورد. ما در این متن با ارائه مطالب مفیدی هول موضوع معرفی و خرید پروژکتور ال ای دی، سعی در آشنا کردن کاربران و خریداران با این محصول داشتیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده راهنمای مشتریان در خرید پروژکتور های ال ای دی واقع شده باشد.

 

 

*رپورتاژ آگهی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر