کد خبر: 123252
A

همه چیز درباره طرح آزمایشی بنزین / چه کسانی سهمیه سوخت می‌گیرند؟

طبق اعلام مسئولان منطقه آزاد کیش، در طرح جدید بنزین که قرار است به صورت آزمایشی در این جزیره اجرا شود، قیمت بنزین تغییر نمی کند، بلکه به ازای هر کارت ملی ۲۰ لیتر بنزین تعلق می‌ گیرد.

همه چیز درباره طرح آزمایشی بنزین / چه کسانی سهمیه سوخت می‌گیرند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طی روزهای اخیر اخبار مختلف و بعضا متناقضی در مورد حذف سهمیه بنزین یا آزادسازی قیمت آن در منطقه آزاد کیش و قشم مطرح شد که البته مورد تایید رسمی هم قرار نگرفت. با این حال تازه‌ترین توضیح شمسیان- معاون سازمان منطقه آزاد کیش- نشان می دهد که طرح بنزینی برای این جزیره در دست اجرا است اما به نحوی دیگر.

طبق توضیح وی قرار است این طرح در مرحله اول در جزیره کیش اجرایی شود و صرفا جنبه آزمایشی دارد و بعد  از اصلاح اشکالات احتمالی در مناطق دیگر اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا الان هر پلاک خودرو یک کارت سوخت داشته و سهمیه بنزین به آن تعلق می‌گیرد گفت: در این طرح قرار است به ازای هر کارت ملی ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: قرار نیست هیچ تغییری در وضعیت قیمت بنزین چه یارانه‌ای و چه آزاد اعمال شود؛ به طوری که ارائه بنزین یارانه ای با ۱۵۰۰ و آزاد ۳۰۰۰ تومان ادامه دارد ولی به جای شارژ کارت سوخت بر اساس پلاک، به هر کارت ملی که مالک آن ساکن ایران و حداکثر یکسال است که از ایران خارج نشده و در کیش ساکن است ماهانه ۲۰ لیتر معادل بنزین تعلق می‌گیرد.

وی همچین با اشاره به اینکه هیچ تغییری در میزان سهمیه خودروهای عمومی یعنی تاکسی و تاکسی های اینترنتی ایجاد نمی شود یادآور شد: هیچ تغیری هم در وضعیت بنزین خودروهای دیزلی با هر نوع کاربری ایجاد نخواهد شد ولی خانواده این افراد نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته و سهمیه ای مانند  بقیه دریافت می کنند.

پیش‌تر سخنگوی دولت در توضیحی گفته بود که مبنای طرح این است که اگر قرار است یارانه‌ای داده شده  و مابه‌التفاوتی دریافت شود، مبلغ آن مستقیم به جیب کسانی می‌رود که از بنزین استفاده نکرده‌اند؛ به طوری که تا پیش از این بنزین عموم مردم به دارندگان خودروها تخصیص پیدا می‌کرد که مدل ناعادلانه‌ای بود؛ به این دلیل که بخشی از مردم اساسا خودرو ندارند و چیزی به آنها تخصیص پیدا نمی‌کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر