کد خبر: 123342
A

میرتاج الدینی: قطعا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه ⁧‫دارو‬⁩ و ⁧‫گندم حذف نخواهد شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که قطعا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه ⁧‫دارو‬⁩ و ⁧‫گندم‬⁩ در سال ۱۴۰۱ حذف نخواهد شد.

میرتاج الدینی: قطعا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه ⁧‫دارو‬⁩ و ⁧‫گندم حذف نخواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«در سال‌های اخیر علی‌رغم تخصیص ⁧‫ارز ۴۲۰۰ تومانی‬⁩ به کالاهای اساسی، این کالاها با قیمت مناسب به دست مردم نرسیده و تنها عده‌ای خاص از ⁧‫رانت‬⁩ آن استفاده کرده‌اند.

علی‌رغم پیشنهاد و عزم دولت برای حذف این موضوع، قطعا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه ⁧‫دارو‬⁩ و ⁧‫گندم‬⁩ در سال ۱۴۰۱ حذف نخواهد شد.»

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده و نشان از اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ دارد. با این حال در جدول تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در دو ردیف مبالغی برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی در نظر گرفته شده به طوری که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم پیش‌بینی شده و در بخش دیگر ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌های کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و تادیه تعهدات مربوطه پیش بینی شده است.

در بودجه سال جاری دولت هشت میلیارد دلار بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی کرده بود که در نیمه سال این رقم به پایان رسیده بود. در حال حاضر ۶ قلم کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی به همراه بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر