کد خبر: 123388
A

علیرضا سلیمی: «جراحی اقتصادی» برای کشور ضروری است/ دولت رئیسی با شجاعت باید این جراحی را انجام دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس مدعی شده است که: اگر در کشور جراحی اقتصادی نشود همین آش و همین کاسه خواهد بود و وضعیت به این صورت ادامه خواهد یافت. بنابراین جراحی اقتصادی برای کشور یک انتخاب نیست، ضرورت است.

علیرضا سلیمی: «جراحی اقتصادی» برای کشور ضروری است/ دولت رئیسی با شجاعت باید این جراحی را انجام دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه باید حذف ارز 4200 تومانی با احتیاط انجام شود،، اظهار داشت: فقرا و قدرت خرید آن‌ها را باید در نظر گرفت. اگر دولت بتواند کارت اعتباری برای خرید کالاهای اساسی طراحی کند و از طریق آن یارانه‌ای را که گردن کلفت‌ها دریافت می‌کردند را به مردم برساند،  حذف ارز 4200 تومانی به قشر ضعیف جامعه خیلی کمتر آسیب خواهد رساند. اما اگر نتواند این کار را انجام دهد برای تامین کالاهای اساسی مردم نگرانی وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه حذف ارز 4200 تومانی باید با تدبیر باشد، گفت: این ارز رانت جدی برای به اصطلاح گردن کلفت‌ها ایجاد کرد و عده‌ای آنقدر از این ارز 4200 تومانی خوردند که دیگر توان راه رفتن ندارند و باید حتما این رانت حذف شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که کشور چقدر نیاز به جراحی اقتصادی دارد، به سایت وابسته به شهردار تهران توضیح می دهد: اگر در کشور جراحی اقتصادی نشود همین آش و همین کاسه خواهد بود و وضعیت به این صورت ادامه خواهد یافت. بنابراین جراحی اقتصادی برای کشور یک انتخاب نیست، ضرورت است و باید هر چه سریع تر دولت با شجاعت وارد شود و این اتفاق بیافتد. اما جراحی اقتصادی ساز و کار خودش را دارد و باید با تدبیر انجام شود.
 
سلیمی با اشاره به اینکه یکسری اقدامات خوب در بودجه انجام شده گفت: این اقدامات خوب باید گسترش پیدا کند و به این اندازه دولت بسنده نکند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا فشارهای اقتصادی کنونی نتیجه عملکرد دولت رئیسی است، خاطرنشان کرد: خیلی واضح است که این آتش توسط دولت آقای روحانی روشن شده و خاموش کردن آن زمان می‌برد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر