کد خبر: 123542
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: از ابتدای هفته تا به امروز گوشت کیلویی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است/نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست ما نمی‌رسد/ سرانه مصرف گوشت ایرانی ها به سرعت رو به کاهش است

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفند در گفت‎ وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: در همین هفته اخیر که امروز چهارمین روز از آن است، حداقل ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت گوشت داشتیم این یعنی ما هر روز بدون استثناء شاهد افزایش وحشتناک قیمت گوشت هستیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: از ابتدای هفته تا به امروز گوشت کیلویی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است/نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست ما نمی‌رسد/  سرانه مصرف گوشت ایرانی ها به سرعت رو به کاهش است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اخبار ضد و نقیض در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های دامی هم مثل دارو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جهاد کشاورزی می‌گوید که ارز ۴۲۰۰ تومان برای نهاده‌های دامی تامین شده است از سویی دیگر اتحادیه‌های گوشت می‌گویند که این نهاده‌ها با این ارز به دست دامداران نمی‌رسد.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفند در گفت‎ وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: در همین هفته اخیر که امروز چهارمین روز از آن است، حداقل ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت گوشت داشتیم این یعنی ما هر روز بدون استثناء شاهد افزایش وحشتناک قیمت گوشت هستیم.

اقدامات و مجوز صادرات آقایان فقط بر روی دوش مردم سنگینی می‌کند

ملکی در ادامه افزود: در شرایط بحرانی کشوراز سویی آقایان مجوز صادرات گوشت را صادر کرده‌اند، از طرفی این کالا به صورت قاچاق هم از کشور خارج می‌شود و ما مشاهده می‌کنیم سنگینی این اقدامات فقط بر روی دوش مصرف‌کنندگان و به طور کلی مردم است.

آقای رئیسی و قالیباف هر روز می‌گویند که قیمت کالاهای اساسی نباید بالا برود اما بنده صراحتا اعلام می‌کنم قیمت‌ها ساعتی در حال افزایش است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر افزایش ساعتی قیمت گوشت خاطرنشان کرد:  هر روز آقای رئیسی و قالیباف تاکید می‌کنند که قیمت کالاهای اساسی نباید افزایش قیمت پیدا کند اما بنده صراحتا اعلام می‌کنم از روز شنبه تا امروز که چهار روز از هفته سپری شده است، گوشت کیلویی حداقل 10 هزار تومان افزایش قیمت داشته است! این یعنی قیمت کالاهای اساسی ساعتی بالا می‌رود. این فقط قسمت کوچکی از شرایط بحرانی کشور است.

وضعیت تامین نهاده‌های دامی نه تنها خوب نیست بلکه افتضاح است /  اصحاب رسانه صدای ما را به مسئولان برسانند تا شاید فکری کنند

ملکی تصریح کرد: یکسری افراد غیرمسئول تاکید می‌کنند که ما در کشور در رابطه با دام و نهاده‌های دامی مشکلی نداریم و از این بابت تامین هستیم اما بنده همین الان از کشتارگاه آمدم و به صورت حضوری سرکشی می‌کنم و باید در این رابطه بگویم که وضعیت نه تنها خوب نیست بلکه بحرانی است. از شما اصحاب رسانه می‌خواهم که این گفته بنده را به مسئولان برسانید تا شاید فکری به حال این قضیه کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ضمن تاکید بر این قضیه که نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ به دست دامداران نمی‌رسد، اظهار کرد: در این خصوص با بنده صحبتی نداشتند اما باتوجه به ارتباطی که بنده با دامداران داشتم نتیجه صحبت این است که نهاده‌های دامی با آن قیمتی که مسئولین در اخبار می‌گویند به دست ما نمی‌رسدو ما همین امروز جو را به قیمت کیلویی۶هزار تومان خریداری می‌کنیم و با همین قیمت زیاد هم به سختی تامین می‌شود و به همین دلیل ما هم نمی‌توانیم داممان را ارزان‌تر به فروش برسانیم و در نتیجه قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رود.

مردم فقط چند روز اول ماه می‌توانند مقداری گوشت خریداری کنند

وی در رابطه با سرانه مصرف گوشت و قدرت خرید مردم گفت: طبق آماری که ما داریم مردم فقط در چند روز اول ماه می‌توانند مقداری گوشت خریداری کنند و بعد از آن به شدت سرانه مصرف گوشت به سمت رکورد می‌رود. 

ملکی در پایان اضافه کرد: قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده و به طبع آن مصرف سرانه گوشت در کشور به میزان قابل توجهی در حال رکورد است.

منبع: سایت دیده بان ایران_نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر