کد خبر: 123549
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: بازگرداندن محصولات کشاورزی توسط برخی از کشورها یک «سوءتفاهم» ساده است / از بازگردانده شدن بقیه محصولات کشاورزی مطلع نیستم

علی‌اکبر علیزاده، دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت محصولات کشاورزی خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: به حمدالله با روی کار آمدی آقای رئیسی، صادرات محصولات کشاورزی به برخی از کشورها به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که صادرات ما در گذشته چند صد میلیون دلار بود که درحال حاضر این صادرات از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: بازگرداندن محصولات کشاورزی توسط برخی از کشورها یک «سوءتفاهم» ساده است / از بازگردانده شدن بقیه محصولات کشاورزی مطلع نیستم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محصولات کشاورزی یکی از پس از دیگری به کشور بازگردانده می‌شوند. اکثر کشورها دلیل پس فرستادن محصولات کشاورزی ایران را استفاده از برخی از سموم می‌دانند. سمومی که به شدت برای کسانی‌که از این محصولات استفاده می‎‌کنند زیان دارد و سلامت‌شان را به خطر می‌اندازد.

علی‌اکبر علیزاده، دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره علت این اتفاق به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: تنها محصولی که به ایران بازگردانده شد، فلفل بود و هیچ مصحول دیگری بازگردانده نشده است. علت این قضیه است که ما قبلا صادرات‌مان بسیار محدود بود به حمدالله با روی کار آمدی آقای رئیسی، صادرات محصولات کشاورزی به برخی از کشورها به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که صادرات ما در گذشته چند صد میلیون دلار بود که  درحال حاضر این صادرات از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.

 

وی در ادامه افزود: این شرایط، شرایط تازه‌ای بود. کشاورزان ما به دلیل وضعیتی که دولت سابق برایشان به وجود آورده بود، متاسفانه اصلا باور نمی‌کردند که به این موفقیت‌ها دست پیدا کنند. نکته دیگری که وجود دارد این است که دولت سابق کشاورزان ما را با شرایط کشورهای هدف آشنا نکرده بود به همین خاطر برخی از کشورها محصولات ما را برگردانند.

علیزاده با تاکید بر این قضیه که «این اتفاق یک سوءتفاهم ساده است» اظهار کرد: در همین راستا هم مجلس و هم دولت محترم اقدامات خوبی را انجام دادند. در حال حاضر یک هیئت از طرف دولت و کمیسیون کشاورزی در روسیه هستند و این مطالب پیش‌آمده را حل خواهند کرد. قطعا این شرایط یک سوءتفاهم ساده است و نشان از آلودگی محصولات ما نیست.

 

دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم افزود: کشورهای مختلف قرنطینه‌های خاص خودشان را دارند. حالا که ما به سمت صادرات در ابعاد بسیار گسترده می‌رویم باید این قرنطینه‌ها را بشناسیم و در کشت‌مان موارد لازم را رعایت کنیم تا ان‌شاءالله دچار مشکل نشویم.

عضو کمیسیون کشاورزی در پاسخ به این سوال که این قضیه فقط به روسیه و صادر کردن فلفل برنمی‌گردد و همین چند روز پیش بود که رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد اعلام کرد که ازبکستان و ترکمنستان هم مانع وارد شدن سیب‌زمینی‌های ایران به کشور خود شدند، گفت: بنده از این قضایا مطلع نیست.

منبع: سایت دیده بان ایران_نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر