کد خبر: 123686
A

علیرضابیگی، نماینده مجلس: منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی باید در اختیار مردم قرار گیرد نه اینکه برای آن چاله دیگری بکنیم

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی باید در اختیار مردم قرار بگیرد و نباید در بودجه به دنبال کندن چاله دیگری برای آن باشیم.

علیرضابیگی، نماینده مجلس: منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی باید در اختیار مردم قرار گیرد نه اینکه برای آن چاله دیگری بکنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمد علیرضابیگی درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بیان کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش کرده تا تراز مالی آن بدون کسری باشد و می خواد این کار را نیز از طریق حذف ارز۴۲۰۰ تومانی و افزایش مالیات ها انجام دهد. از سوی دیگر در هر کجایی که درآمدهای مالیاتی حاصل نشود و درآمدها مالیاتی به اندازه پیش بینی شده تحقق نیابد، دولت مجوز می خواهد تا نسبت به انتشار اوراق قرضه و استقراض از سیستم بانکی اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه درواقع این نگاه نمی تواند آنطور که باید و شاید تامین کننده زندگی مردم باشد، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی کار درستی است و به اعتقاد بنده نیز باید این اتفاق بیفتد اما به همان اندازه که منابع برای تامین ارز ترجیحی تخصیص می یافت باید به همان میزان به مردم داده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید به همان میزان منابع به مردم بازگردانده شود نه اینکه برای منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی چاله دیگری بکنیم. این نگاه شاید حساب و کتاب های ما را بر روی کاغذ به درستی نشان دهد اما هزینه و فشار زیادی را به مردم تحمیل خواهد کرد.

علیرضابیگی در پایان تاکید کرد: در سال ۹۹ ما ۱۲ میلیارد دلار برای تامین یارانه های غیرمستقیم در اختیار دولت قرار دادیم و اگر این ۱۲ میلیارد دلار را در اختیار مردم قرار دهیم و اقتصاد را واقعی کنیم آنگاه شاهد یک تحول در اقتصاد کشور خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر