کد خبر: 123697
A

وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش قیمت ها: شکایت مردم از وضعیت اقتصادی موجود بر حق است/ چاره ای جز دادن یارانه نداریم

خاندوزی: در اقتصاد غیر از جبران نقدی یارانه‌ای راهکار فوری برای حل مسائل خانوار‌ها نداریم، ولی نقاط شروعی داریم که در آینده چندماهه می‌توانیم نتیجه آن‌ها را ببینیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش قیمت ها: شکایت مردم از وضعیت اقتصادی موجود بر حق است/ چاره ای جز دادن یارانه نداریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احسان خاندوزی در نشستی با اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی قم که بعد از ظهر امروز در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات نیازمند مشارکت همگان به ویژه اساتید حوزه و دانشگاه هستیم، تصریح کرد: صرف بیان مشکلات نمی‌تواند مشکلی را رفع کند برای رفع مشکل باید وارد میدان شویم.

وی با تاکید بر اینکه دولت از پیشنهادات سازنده استقبال می‌کند، گفت: ما در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی دولت به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی کشور در حوزه اقتصاد هستیم.

وزیر اقتصاد اصلاح ساختار‌های نامناسب برخی از سازمان‌ها را نیازمند زمان دانست و گفت: شکایت‌های مردم از وضعیت موجود به حق است، اما ما درحال تلاش هستیم تا مشکلات را رفع کنیم و این تلاش در خروجی چهار ماه اخیر در آمار‌های اقتصادی قابل مشاهده است.  

وی با بیان اینکه نتایج اقدامات اقتصادی دولت در ماه‌های آینده مشخص می‌شود، گفت: بخش قابل توجهی از اقتصاد ایران در حالت انتظار و انفعال بوده است که ما به دنبال فعال‌سازی این بخش هستیم.

خاندوزی از نزدیک شدن حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها به ثبات یاد کرد و گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده با تصمیم‌هایی که گرفته شده است بتوانیم مشکل کسری بودجه را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این تعبیر که دولت نسبت به برخی از مفاهیم اقتصادی بی‌توجه است نادرست است، گفت: سیاست‌های ارزی موجود دست ما را در برخی از حوزه‌های تصمیم‌گیری بسته است، اما برای رفع مشکلات از هیچ تصمیم و اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

سید احسان خاندوزی در نشستی که با حضور وزیر اقتصاد با اساتید دانشگاه که بعد از ظهر امروز در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه خودم را درس آموز حوزه اقتصاد اسلامی می‌دانم، اظهار کرد: سیاست‌گذاری اقتصادی دولت ناشی از تیم تشکیل شده در دولت است و بسیاری از سیاست‌ها در گفتمان‌های این تیم مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت در چهارماهه نخست در ادامه قابل مشاهده خواهد بود، مطرح کرد: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در حالت انتظار قرار گرفته بود که بخش عمده تلاش ما در این مدت رفع این انتظار بود.

توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم، عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۱ یکی از گام‌های کمک کننده برای رفع فضای کسری بودجه و پیامد‌های آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید پیام لزوم صبر برای رسیدن به موفقیت را به جامعه برسانیم، خاطرنشان کرد: در اقتصاد غیر از جبران نقدی یارانه‌ای راهکار فوری برای حل مسائل خانوار‌ها نداریم، ولی نقاط شروعی داریم که در آینده چندماهه می‌توانیم نتیجه آن‌ها را ببینیم.

شکایت مردم از وضعیت موجود برحق است
خاندوزی با اشاره به اینکه مردم به حق شکایت‌هایی از وضعیت دارند، تصریح کرد: اصلاح ساختار‌های نامناسب در برخی از سازمان‌ها یک حرکت زمان‌بر است که با صبر و شکیبایی به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم تا سال آینده ثمرات حرکت امروز را ببینند، یادآور شد: در حوزه اصلاح سیاست‌های اقتصادی کشور کاملا از حوزه مسئولانه و راه‌گشا باید ورود پیدا کرد و در این راستا نیازمند همکاری جامعه دانشگاهی و حوزوی هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه انتظار ما پیشنهاد‌های متنوع از سوی صاحب‌نظران است، اضافه کرد: عرضه این تولیدات می‌تواند در سطوح کشور به کمک دولت بیاید.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دست‌وپای ما در حوزه تصمیم‌گیری را بسته است، اظهار داشت: باید این موضوع در مجامع روایت شود و افکاری مانند بی‌تفاوتی دولت نسبت به برخی از تصمیم‌ها را از ذهن‌ها پاک کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر