کد خبر: 123725
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی: به وزارت جهاد اعلام کردیم تا همه زیرساخت‌ها مهیا نشود به حذف ارز ۴۲۰۰ رای نمی دهیم

محمدجواد عسگری، نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ترجیحی نهاده های دامی دیده‌بان ایران گفت: نکته اول اینکه هنوز هیچ اتفاقی در حذف ارز 4200 تومانی نیفتاده است. ما به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که تا همه زیرساخت‌ها مهیا نشود این حذف صورت نخواهد گرفت.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی: به وزارت جهاد اعلام کردیم تا همه زیرساخت‌ها مهیا نشود به حذف ارز ۴۲۰۰ رای نمی دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «قیمت گوشت ساعتی بالا می‌رود» ارز این اظهارات علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی است. ملکی هفته گذشته به دیده بان ایران گفته بود:« با وجود هشدارها و اخطارهای فراوان هیچ نهادی پاسخگوی وضع ممکن نیست. به گفته بسیاری از دامداران و اتحادیه‌های گوشت نهاده‌های دامی از پیشتر هم با ارز آزاد به آن‌ها داده می‌شد، این رویه دقیقا برخلاف اظهارات وزارت کشاورزی است.»(اینجا) 

 محمدجواد عسگری، نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: نکته اول اینکه هنوز هیچ اتفاقی در حذف ارز 4200 تومانی نیفتاده است. ما به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که تا همه زیرساخت‌ها مهیا نشود این حذف صورت نخواهد گرفت. 

عسگری در ادامه افزود: در رابطه با بحث قیمت تلاش‌هایی صورت گرفته است و وزارت جهاد کشاورزی را مجاب کرده‌ایم که نیاز کشور را به وسیله دام‌های مازاد عشایر تامین کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم اظهار کرد: قرار بر این بود که حدود یک میلیون پانصد هزار دام را خریداری کرده و در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند. تا به الان 150 هزار راس برای نیاز مصرف کننده  به مرحله کشتار رسیده است. قطعا این اقدامات بر روی قیمت گوشت تاثیر خواهد گذاشت.

عسگری در  پاسخ به این سوال پس دلیل فروختن نهاده‌های دامی به دامداران با ارز آزاد  چیست، خاطر نشان کرد: در حال پیگیری این قضیه هستیم.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

بیشتر بخوانید: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: از ابتدای هفته تا به امروز گوشت کیلویی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است/نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست ما نمی‌رسد/ سرانه مصرف گوشت ایرانی ها به سرعت رو به کاهش است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر