کد خبر: 124072
A

نماینده مخالف بودجه: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک بزرگی به بازار وارد و چندصد درصد تورم را ایجاد می کند

«مهرداد گودرزوندچگینی» نماینده مخالفت با کلیات لایحه بودجه درمجلس گفت: تجربه نشان داده هر گاه ارز دو نرخی را به تک نرخی تبدیل کرده ایم، شوک بزرگی به بازار وارد و چندصد درصد تورم به اقتصاد کشور تحمیل شده است. کم کردن ردیف ها در لایحه بودجه موجب افزایش لابی گری و ایجاد رانت خواهد شد، همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که کم کردن ردیف ها ایجاد خواهد کرد، عدم پاسخگویی دستگاه ها به نمایندگان مجلس است.

نماینده مخالف بودجه: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی  شوک بزرگی به بازار وارد و چندصد درصد تورم را ایجاد می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «مهرداد گودرزوندچگینی» اولین نماینده ای بود که در مخالفت با کلیات لایحه بودجه در جایگاه قرار گرفت. نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: برخی نکات مهم در لایحه بودجه مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود خواهد آورد، یکی از نکات برجسته موضوع ارز 4200 تومانی است. در حال حاضر این یارانه که روی ارز 4200 تومانی اعمال می شود، به درستی به دست مردم نمی رسد، اما تجربه نشان داده هر گاه ارز دو نرخی را به تک نرخی تبدیل کرده ایم، شوک بزرگی به بازار وارد و چندصد درصد تورم به اقتصاد کشور تحمیل شده است. کم کردن ردیف ها در لایحه بودجه موجب افزایش لابی گری و ایجاد رانت خواهد شد، همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که کم کردن ردیف ها ایجاد خواهد کرد، عدم پاسخگویی دستگاه ها به نمایندگان مجلس است.

وی جسارت دولت در حذف ارز ترجیحی را قابل تحسین برشمرد و در عین حال گفت: این موضوع نباید منجر به فشار به اقشار ضعیف شود، یقیناً پرداخت های مالی منجر به فشار به اقشار ضعیف جامعه خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر