کد خبر: 124129
A

مدیران هزارچهره صنعت نفت را بیشتر بشناسید!/ آقای «رئیسی»، زمان ممیزی هیات مدیره شرکت‌های نفتی از مردان نامرئی فرا نرسیده است؟

همه جا هستند و هیچ کجا نمی‌شود آنها را پیدا کرد، مدیران هزار چهره‌ای که مرد نامرئی صنعت نفت هستند، نه کارنامه‌ای دارند و نه سال به سال نیازی به پاسخگویی به عملکردشان می‌بینند اما پای ثابت مجامع شرکت‌ها بوده و خواهند بود تا یک عدد گل درشت برای پاداش هیات مدیره شرکت تصویب شود، چرا؟ زیرا آنها عضو هیات مدیره هستند!

مدیران هزارچهره صنعت نفت را بیشتر بشناسید!/ آقای «رئیسی»، زمان ممیزی هیات مدیره شرکت‌های نفتی از مردان نامرئی فرا نرسیده است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همه جا هستند و هیچ کجا نمی‌شود آنها را پیدا کرد، مدیران هزار چهره‌ای که مرد نامرئی صنعت نفت هستند، نه کارنامه‌ای دارند و نه سال به سال نیازی به پاسخگویی به عملکردشان می‌بینند اما پای ثابت مجامع شرکت‌ها بوده و خواهند بود تا یک عدد گل درشت برای پاداش هیات مدیره شرکت تصویب شود، چرا؟ زیرا آنها عضو هیات مدیره هستند!

در صنعت نفت بسیاری از مدیران باید نسبت به کارنامه و عملکرد خود از دستگاه‌های نظارتی تا مافوق و حتی رسانه‌ها و کارکنان پاسخگو باشند. ریسک پاسخگویی درباره کاهش تولید، حوادث، مشکلات ریز و درشت تحریم، نبود قطعات یدکی، پر شدن مخازن و بالا و پائین شدن قیمت محصولات با آنهاست اما در این صنعت مدیرانی هم هستند که نه ریسکی به دوش می‌کشند، نه کارنامه‌ای دارند و نه عملکرد قابل دفاعی و دست بر قضا در نشست های هیات مدیره می‌توانند برای مدیرعامل نگون بخت شرکت و سایر مدیران درشت گویی هم کنند. چرا؟ زیرا آنها عضو هیات مدیره هستند!

«حسین بارگاهی» یکی از مدیرانی است که سال‌های سال در صنعت نفت انواع و اقسام مشاغل و مسئولیت‌ها را داشته است اما زمانی که نامش را جستجو می‌کنید با آنکه همه جا بوده اما نامی از «او» پیدا نمی‌کنید و این از عجایب سرزمینی به نام صنعت نفت ایران است.

سال‌های حضور در پتروشیمی پارس، سپس عضویت در شرکت‌های کوچک و بزرگ نفت و پتروشیمی که این روزها به عنوان عضو هیات مدیره پتروشیمی صدف و به عنوان نماینده پتروشیمی لردگان حضور دارند. حالا باید از «او» پرسید چگونه و با چه کارنامه‌ای به عضویت هیات مدیره پتروشیمی صدف درامده اید؟ در سال‌های گذشته چه خدماتی به صنعت نفت و پتروشیمی ایران ارائه کرده‌اید که امروز عضو هیات مدیره طرحی شده‌اید که با گذشت حدود 15 سال هنوز آماده بهره برداری نیست؟

عضویت همزمان «حسین بارگاهی» در هیات مدیره فلان پالایشگاه یا پتروشیمی قانونی است یا غیر قانونی بماند؟ اما سؤال اینجاست حضور همزمان مدیری که سابقه عملیاتی در صنعت نفت نداشته است آیا در هیات مدیره چند شرکت نفتی درست است یا نادرست؟ این عضویت‌ها با انتخاب چه کسانی انجام شده است؟ آیا این عضویت‌ها منجر به تسریع در اجرای فعالیت‌های اجرایی طرحی مثل پتروشیمی صدف که در صورت بهره برداری بزرگترین تولیدکننده خوراک صنایع تایر و لاستیک سازی ایران شده است؟

مدیران هزار چهره‌ای که همه جا هستند و هیچ کجا نامی از آنها نیست، چه خیر و برکاتی برای صنعت نفت و پتروشیمی ایران به ارمغان می‌آوردند؟ آیا دولت «رئیسی» فرصتی مناسب برای ممیزی هیات مدیره شرکت‌هایی که سببی و نسبی با دولت و یا صندوق‌های بازنشستگی ارتباط دارند، نیست؟ آیا با چابک سازی و ممیزی هیات مدیره ها از حضور اعضایی که در سال‌های گذشته عملاً منشأ خیری برای صنعت نفت نداشته‌اند، مسیر تولید و توسعه پویاتر نخواهد شد؟ آقای «حسین بارگاهی» شما مشت نمونه خروار هستید از کارنامه‌تان در هیات مدیره شرکت‌ها بگوئید، چه گلی بر سر این صنعت نگون بخت با حضور شما زده شده است؟ شیخ المشاغل آماده انتشار دستاوردها و عملکردتان هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر