کد خبر: 124187
A

عضو کمیسیون تلفیق مجلس: افزایش حقوق‌های پیشنهادی دولت متناسب با تورم نیست

رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، عضو کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ گفت: افزایش حقوق‌هایی که پیشنهاد شده متناسب با تورم نیست و این در شرایطی است که اکنون هم قدرت خرید مردم پایین آمده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس: افزایش حقوق‌های پیشنهادی دولت متناسب با تورم نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، در خصوص نگرانی‌هایی که از سوی نمایندگان در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد، گفت: ما به این مساله امیدواریم و همچنین انتظار داریم که وزرای محترم دولت با برنامه‌های راهبردی بیایند و برنامه‌های خود را ارائه دهند تا با ایجاد سازوکاری مناسب تدبیری صورت گیرد که در شرایط حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مردم ما بیشتر از این در مضیقه قرار نگیرند.

تعداد قابل توجهی از نمایندگان با حذف ارز ترجیحی مخالفند/افزایش حقوق‌هایی که پیشنهاد شده متناسب با تورم نیست

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از نمایندگان هم در صحن علنی و هم در کمیسیون تلفیق نسبت به مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرانی‌ و مخالفت‌هایی داشتند. ما در این مساله که این ارز اشکالاتی دارد و لازم است حذف شود با دولت هم‌نظر هستیم اما اینکه این حذف در چه زمانی انجام شود و یا اینکه راهکار پیشنهادی و جایگزین دولت برای این موضوع چیست هنوز مشخص نشده و مجلس روی این موضوع بسیار حساس است چراکه خط قرمز ما معیشت مردم است.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در رابطه با سایر دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در لایحه بودجه، ابراز داشت: افزایش حقوق‌هایی که پیشنهاد شده متناسب با تورم نیست و این در شرایطی است که اکنون هم قدرت خرید مردم پایین آمده؛ لذا باید برای حمایت از قدرت خرید اقشاری مانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و اقشار آسیب‌پذیر دیگر تدبیر و برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: مساله دیگر حمایت و تقویت صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی، کشوری و لشکری است که این صندوق‌ها باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرند. 

نوروزی در پاسخ به این مساله که اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار افزایش سهم درآمدهای مالیات و یا سایر طرح‌ها و اتفاقات ممکن است در سال آینده تورم‌زا باشند، بیان کرد: با توجه به تاکیداتی که رهبر انقلاب هم به مجلس و هم دولت داشتند ما باید سازوکاری مهیا کنیم که مردم اذیت نشوند. بر همین اساس قرار شد دوستان اقتصادی دولت بیایند و بحث‌های خود را مطرح کرده و برنامه‌های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند، همچنین مرکز پژوهش‌ها هم بررسی کند و همه با هم تلاش کنیم تا یک گام اساسی برداریم که فشار و آسیبی به مردم وارد نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر