کد خبر: 124239
A

به روزترین قوانین مهاجرتی کانادا در سال 2022

دولت کانادا به‌طور دوره‌ای و سالیانه به‌روزرسانی‌های قوانین مهاجرتی خود را برای ساده‌سازی فرآیند مهاجرت و اقامت دائم این کشور اعلام و اجرا می‌کند. با وجود حجم زیاد درخواست مهاجرتی و فرآیندهای کارآمدتر از سوی دولت کانادا، با آغاز سال جدید چه تغییراتی را می توان در برنامه های مهاجرتی کانادا در سال 2022 انتظار داشت؟

به روزترین قوانین مهاجرتی کانادا در سال 2022

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دولت کانادا به‌طور دوره‌ای و سالیانه به‌روزرسانی‌های قوانین مهاجرتی خود را برای ساده‌سازی فرآیند مهاجرت و اقامت دائم این کشور اعلام و اجرا می‌کند. با وجود حجم زیاد درخواست مهاجرتی و فرآیندهای کارآمدتر از سوی دولت کانادا، با آغاز سال جدید چه تغییراتی را می توان در برنامه های مهاجرتی کانادا در سال 2022 انتظار داشت؟

1

آیا شرایط ویزای تحصیلی کانادا اخیراً تغییراتی داشته است؟

خیر طبق آخرین گزارشات از اداره مهاجرت کانادا این ویزا دستخوش تغییرات اساسی نشده است. تنها تغییراتی که در یکماه اخیر شاهد آن بودیم محدودیت برای مسافرانی است که به دنبال انتشار سویه جدید ویروس کرونا بنام امیکرون از برخی کشورهای قاره آفریقا مانند بوتسوانا، مصر، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آفریقای جنوبی و زیمبابوه قصد ورود به کانادا را دارند.

به همین ترتیب شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا (student visa) با توجه به مقطع، رشته، دانشگاه، استان و شهر مد نظر و … متفاوت است.

اما به‌طور کلی برای ادامه تحصیل در کانادا باید شرایط عمومی زیر را داشته باشید:

شرایط تحصیل در کانادا

سن

بهتر است زیر 45 سال باشد

تمکن مالی

حداقل 833 دلار کانادا در ماه و 10 هزار دلار در سال

گپ تحصیلی

زیر 5 سال و قابل توجیه

نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج

الزامی

مدرک زبان

دانشگاه تعیین می‌کند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره مدرک زبان هم باید بگوییم که دانشگاه یا کالج مد نظر شما مدرک و حداقل نمره را تعیین می‌کند. مدارک IELTS، سلپیپ CELPIP، تافل TOEFL و GMAT معمولا برای تحصیل در کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2

آیا امتیاز CRS در سیستم اکسپرس انتری سال 2022 کاهش می‌یابد؟

در سال 2021،کانادا با وجود محدودیت‌های سفر، اقدامات سختگیرانه‌ای را برای اهداف مهاجرتی اعمال کرد. از جمله این اقدامات شامل افزایش حداقل امتیاز موردنیاز از 67 به 75 است؛ که در چندین دوره قرعه کشی در سال 2021 اعمال شد. احتمال قوی می‌رود که در سال 2022 شاهد این افزایش امتیاز باشیم.

شرایط ویزای استارتاپ کانادا در سال 2022

تاکنون دولت کانادا به طور مشخص نسبت به تغییرات ویزای استارتاپ خبری را اعلام نکرده است. ویزای استارتاپ کانادا یکی از برنامه‌های ویزایی ارائه شده از اداره مهاجرت کانادا است که اخیراً بخاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد توسط قشر خاصی از مردم مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب به طور دقیق ویزای استارتاپ کانادا مورد بررسی قرار گرفته است: https://parsicanada.com/canada-immigration/startup-visa/

طبق نتایج رنکینگ سازمان CEOWORLD Magazine (از معتبرترین سازمان‌ها و انتشارات در زمینه بررسی کسب‌وکارها، بازار کار جهانی و تجارت)؛ کانادا در سال 2021 رتبه سوم بهترین کشور برای راه‌اندازی کسب و کار را به‌خود اختصاص داده است.

این رتبه‌بندی‌ها بر اساس 5 معیار تعیین شده است: سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی، تحقیق و توسعه، زیرساخت‌های کارآفرینی، وجود نیروی کار متخصص و حمایت‌های سیاسی.

ساختار جدید NOC چگونه بر مهاجرت کانادا در سال 2022 تأثیر می گذارد؟

یکی از تغییرات بزرگی که در سال 2022 رخ می‌دهد در حوزه مهاجرت کاری است. قرار است در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) از سال 2022، سیستم مهاجرت کانادا الزامات شغلی را بر اساس آموزش (Education)، تخصص (training)، تجربه (experience) و مسئولیت‌ها (responsibilities) به اختصار (TEER) دسته بندی کند. بر همین اساس مدیران و متخصصان دارای مدرک لیسانس یا لیسانس به بالاتر بعید است تحت تأثیر این تغییر قرار گیرند زیرا این افراد تخصص و تجربه کاری را دارند. با این حال، این تغییر ممکن است بر افرادی با تحصیلات دانشگاهی ناتمام یا دبیرستان و یا آنهایی که تجربه کاری چندانی ندارند تأثیر منفی بگذارد.

این اقدام به ناچار افراد واجد شرایط ورود به استخر اکسپرس انتری را تغییر خواهد داد. در حالی که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هنوز نحوه تأثیرگذاری بر نامزدهای دارای تجربه کاری در سطح مهارت B را اعلام نکرده است، این امکان وجود دارد که برخی از این نامزدها پس از تغییرات سال آینده دیگر واجد شرایط نباشند.

با این حال، IRCC همچنین ممکن است تصمیم گیری درباره نحوه انتخاب متقاضیان مهاجرت کانادا از بین کاندیداها را در سال 2022 به طور کامل تغییر دهد.

آخرین اخبار مهاجرتی کانادا مربوط به واکسیناسیون  COVID-19 در سال 2022

طبق دستور دولت کانادا از 15 ژانویه 2022، تقریباً تمام افرادی که به صورت موقتی وارد کانادا می شوند. باید به طور کامل واکسینه شوند.

اگر قصد دارید بعد از 15 ژانویه 2022 به کانادا سفر کنید، باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید و دو دوز واکسن (درصورت لزوم سه دوز) مورد تایید دولت کانادا را حداقل 14 روز قبل از سفر به کانادا را دریافت کرده باشید.

اگر اقامت دائم تأیید شده دارید، با مدرک مسافرتی COPR معتبر، ممکن است از این محدودیت ها معاف باشید. با توجه به اینکه محدودیت‌ها دائماً در حال تغییر هستند، لازم است تا نسبت به آخرین اخبار مرتبط با این حوزه اطلاعات لازم را قبل از ورود به خاک کانادا کسب کنید.

سخن  پایانی

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته از لحاظ اقتصادی است که در سنوات گذشته با کمبود نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف از جمله کاری مواجه شده است . اداره مهاجرت کانادا دائما در رسانه‌ها اعلام می‌کند که این کشور قرار است تا سال 2023 بیش از 400 هزار مهاجر خارجی را به طرق مختلف جذب کند. بر همین اساس با توجه به جذب زیاد مهاجر در کانادا در انتهای هرسال و ورود به سال جدید قوانین مهاجرتی خود را به روز می کند. برای کسب اطلاعات به روز در این مورد به وبسایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا به آدرس (https://parsicanada.com/) مراجعه کنید. این وبسایت براساس آخرین اخبار مهاجرتی اداره مهاجرت کانادا مطالب خود را به روزرسانی ‌می‌کند.

همچنین می‌توانید از طریق درگاهای زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

شماره های تماس: 91003558 (021) – 91009701 (031)

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا،خیابان موج، تقاطع توحید 3، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

کدپستی (دفتر تهران): 1466968453

کد پستی (دفتر اصفهان): 8168653573

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر