کد خبر: 124486
A

آذربایجان: فلفل وارداتی از ایران آلوده به ویروس "روگوز"است

آژانس امنیت غذایی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که محموله‌های بزرگی از فلفل وارداتی از ایران را که به ویروس «چروکیدگی قهوه‌ای» (روگوز) آلوده بودند را از بین برده است. بر اساس این گزارش این 26 تن فلفل، در نوامبر سال گذشته از ایران وارد شده و تمام آن‌ها آلوده به ویروس «بسیار خطرناک» روگوز بودند.

آذربایجان: فلفل وارداتی از ایران آلوده به ویروس "روگوز"است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آژانس امنیت غذایی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که محموله‌های بزرگی از فلفل وارداتی از ایران را که به ویروس «چروکیدگی قهوه‌ای» (روگوز) آلوده بودند را از بین برده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بر اساس گزارش شبکه  «آذتی‌وی» این 26 تن فلفل، در نوامبر سال گذشته از ایران وارد شده و تمام آن‌ها آلوده به ویروس «بسیار خطرناک» روگوز بودند.

با این وجود، شرکت «پالن» در آذربایجان اقدام به توزیع خودسرانه حدود 12 تن از این فلفل آلوده را کرده که مقامات قضایی علیه این شرکت پرونده قضایی تشکیل داده و به گفته مقامات آذربایجانی، اقداماتی برای جمع‌آوری این محصول از بازار نیز صورت خواهد گرفت.

مقامات ایران پیش‌تر گفته بودند ویروس روگوز سال‌هاست به خطری شایع برای محصولات کشاورزی در ایران تبدیل شده است اما با این وجود، این محصولات برای استفاده در بازار داخلی و خارجی توزیع می‌شوند.

روسیه و ازبکستان نیز پیشتر محصولات کشاورزی ایران از جمله فلفل و سیب‌زمینی را به این کشور بازگردانده بودند.

پیش از این 52 کانتینر حاوی سیب‌زمینی ایران که به ازبکستان صادر شده بود، به‌دلیل وجود «میزان بالای آلاینده» در این محصولات، به ایران بازگردانده شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر