کد خبر: 124949
A

نماینده ادوار مجلس: دغدغه‌ نمایندگان مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درست است

نماینده سابق مجلس گفت: مایندگان مجلس دغدغه‌هایی در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند که درست است و آن هم تاکید ایشان بر ضربه نخوردن معیشت مردم در پی این حذف است.

نماینده ادوار مجلس: دغدغه‌ نمایندگان مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درست است

به گزارش دیده بان ایران؛ مهرداد لاهوتی  با اشاره به ارزیابی خود از روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار کرد: بررسی بودجه در مجلس در این دوره به شکلی انجام شد که کار راحت‌تر پیش رود و بعد از تصویب کلیات الان بودجه در صحن علنی مجلس در حال بررسی است.

وی با اشاره به رعایت شرایط معیشتی مردم از سوی نمایندگان در بررسی لایحه بودجه، افزود: به هرحال نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و باید در کنار همراهی و همکاری با دولت که تاکنون از مجلس در نظر گرفته شده، در عین حال وضعیت معیشتی مردم هم در بررسی‌ها لحاظ شود.

لاهوتی یادآور شد: بنابراین نمایندگان مجلس تاکنون طوری عمل کردند که هم به دغدغه‌های مردم در امر بخش درآمدی بودجه پاسخ داده‌اند و هم تلاش کرده‌اند در سایر موارد با دولت همراهی داشته باشند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مجلس می‌کوشد تا بنا بر سخنان رهبری انقلاب در بررسی بودجه طوری عمل نکند که شاکله آن تغییر یابد، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در حال حاضر هنوز جمع‌بندی کاملی درباره آن انجام نشده است، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. البته با کلیت حذف آن، هم مجلس و هم دولت موافق است. دولت قبلی هم تلاش می‌کرد به شکلی تدریجی این ارز را حذف کند.

وی افزود: الان هم نمایندگان مجلس دغدغه‌هایی در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند که درست است و آن هم تاکید ایشان بر ضربه نخوردن معیشت مردم در پی این حذف است. یعنی جایگزین دولت برای ارز ترجیحی باید به گونه‌ای باشد به معیشت مردم آسیب وارد نکند.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع روند بررسی لایحه بودجه در مجلس خوب است و پیشنهادات مناسبی هم برای بهبود آن از سوی نمایندگان طرح می‌شود و اگر همه چیز خوب پیش رود شاید تا پایان بهمن‌ماه بررسی لایحه بودجه به اتمام برسد.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر