کد خبر: 124979
A

نماینده مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس بلاتکلیف است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: نظر دولت این است که پس از این حذف به دهک‌های اول تا هفتم جامعه از 120 تا 90 هزار تومان یارانه پرداخت کند.

نماینده مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس بلاتکلیف است

به گزارش دیده بان ایران؛ جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی درباره آخرین تصمیم‌ها در مجلس  برای حذف ارز 4200 تومانی، گفت: آقای حاجی بابایی رئیس کمیسیون اعلام کرده است کمیته‌ای مشترک بین مجلس و دولت برای این موضوع به ریاست آقای  الیاس نادران تشکیل شده است که البته تاکنون این کمیته جلسه‌ای را تشکیل نداده است.

وی با بیان اینکه موضوع حذف ارز 4200 تومانی در مجلس فعلاً بلاتکلیف است، ادامه داد: فعلا مشخص نیست که این موضوع در کمیته تعیین تکلیف ‌می‌شود یا اینکه موکول به صحن کمیسیون ‌می‌شود.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه آخرین پیشنهاد دولت همان حذف ارز 4200 تومانی است، اضافه کرد: نظر دولت این است که پس از این حذف  به دهک‌های اول تا هفتم جامعه از 120 تا 90 هزار تومان یارانه پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره نظر اعضای کمیسیون تلفیق درباره حذف ارز 4200 تومانی، افزود: در کمیسیون الان با این مشکل مواجه هستیم که  اگر به پیشنهاد دولت برای حذف رای ندهیم باید  400 هزار میلیارد از محل منابع درآمدهای نفتی را به ارز 4200 تومانی اختصاص بدهیم، اگر این کار صورت گیرد عملا 400 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه کم می شود که  مشخص نیست که این میزان اعتبار از کدام محل  تامین خواهد شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس با بیان اینکه از این 400 هزار میلیارد تومان حدود 150 هزار میلیاردش در بودجه پیش بینی شده که از طریق یارانه‌ها به مردم پرداخت شود، اظهار کرد: اگر مجلس پیشنهاد دولت مبنی بر حذف را نپذیرد قطعا کسری بودجه پیش می‌آید.

قادری با اعلام اینکه احتمالا با شرط و شروطی مجلس با حذف ارز 4200 تومانی موافقت می‌کند، گفت: طبق توضیحاتی که دولت به مجلس ارائه کرده است یارانه گندم و دارو در سال آینده حذف نخواهد شد البته قرار است شیوه و نحوه پرداخت یارانه این اقلام نیز متفاوت شود./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر