کد خبر: 125210
A

رفتار عجیب الهام علی اف با وزیر راه و شهر سازی در باکو، آنلاین گفت و گو کنیم/ FILM

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به جمهوری ‎آذربایجان رفته است اما الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان به صورت آنلاین با او گفتگو کرده! خبرنگاران این سوال را پرسیده اند که مگر او از ‎تهران نمی‌توانست این کار را انجام دهد؟ موضوعیت این دیدار چه بوده؟

رفتار عجیب الهام علی اف با وزیر راه و شهر سازی در باکو، آنلاین گفت و گو کنیم/ FILM

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به  جمهوری ‎آذربایجان رفته است اما الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان به صورت آنلاین با او گفتگو کرده! خبرنگاران این سوال را پرسیده اند که مگر او از ‎تهران نمی‌توانست این کار را انجام دهد؟ موضوعیت این دیدار چه بوده؟

این خبر اندکی پس از سفر ابراهیم رئیسی به مسکو منتشر می‌شود که کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از هشتگ «تحقیر در روسیه»، برخورد ولادیمیر پوتین با همتای ایرانی خود را «توهین‌آمیز» دانستند و حتی طعنه به پوتین در این زمینه در یکی از برنامه‌های تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی نیز پخش شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نخستین دیدار و گفتگوی خود در سفر به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به صورت برخط دیدار و گفتگو کرد .

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور کشورمان در عشق آباد گفت : دیدار با آقای رئیسی در عشق آباد نقطه عطفی روابط دو کشور برادر و دوست بود و آثار این دیدار در توسعه مناسبات دو کشور مشهود است.

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری های مشترک و منطقه ای با دعوت از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گفت : شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف اقتصادی و طرح های ترانزیتی و تولید انرژی برق می توانند با در توسعه و بازسازی مناطق آزاد شده ی حضوری فعال داشته باشند. وی همچنین بر توسعه همکاری های مختلف در زمینه صنایع و تکنولوژی تاکید کرد.

رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم با اشاره به اولویت سیاست راهبری کشورمان در توجه به همسایگان گفت: فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق روابط دوجانبه بیش از پیش باشیم. 

وی افزود : ایران تجارب خوبی در بازسازی کشورهای مختلف منطقه دارد و این همکاری ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد. 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر توسعه ارتباطات حمل و نقلی گفت : ایجاد کریدورهای ترانزیتی از مهمترین برنامه های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان که می تواند گشایش های اقتصادی در منطقه را فراهم کند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر