کد خبر: 125596
A

مخالفت نماینده مجلس با طرح صیانت از فضای مجازی/ توانگر: طرح صیانت مخالف اصول متعدد قانون اساسی است

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها درباره طرح صیانت، گفت که طبق این گزارش، طرح فعلی صیانت در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول متعدد قانون‌ اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.

مخالفت نماینده مجلس با طرح صیانت از فضای مجازی/ توانگر: طرح صیانت مخالف اصول متعدد قانون اساسی است

به گزارش دیده بان ایران، مجتبی توانگر نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره نسخه جدید ⁧‫طرح صیانت ‬⁩(حمایت یا تنظیم‌گری) نسخه ۵ دی ضمن تاکید بر ضرورت حکمرانی و قانون گذاری گفته است طرح فعلی در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول متعدد قانون‌ اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.»

اول دی ماه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی ضمن بر شمردن اشکالات عدیده متن طرح خواستار تخصیص زمان بیشتر برای اصلاح آن شد. بعد از آن در ۷ دی ماه، اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی را برای اعمال پیشنهادات کارشناسی و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگرداند.

اخیرا هم سیدنظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس در برنامه دستخط سیما گفته بود که طرح حمایت از کاربران فضای مجازی منتهی به اسم صیانت مطرح شد، در کمیسیون است و جلو می رود. دقیقاً نمی دانم نهایی شدن آن چه زمانی است، منتهی آن چیزی که اطلاع دارم این است که بعد از مذاکرات مفصلی که در کمیسیون صورت گرفت دوستان در دولت، وزارت ارتباطات و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، نکاتی داشتند و مسائلی داشتند که توافق شد، نکات آن دوستان هم لحاظ شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر