کد خبر: 125670
A
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی:

بازار لوازم‌خانگی در رکود کامل به سر می برد

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی درباره وضعیت بازار لوازم‌خانگی می‌گوید: رکود کامل در بازار حاکم است و افراد در شرایطی که مجبور به خرید شوند و یا درصدد تهیه جهیزیه باشند، اقدام به خرید لوازم‌خانگی می‌کنند. مردم اکنون قدرت خرید ندارند و بیشتر تمایل به تعمیر و استفاده مجدد از لوازم‌خانگی دارند.

بازار لوازم‌خانگی در رکود کامل به سر می برد

به گزارش دیده بان ایران؛ اوایل سال جاری برخی از تولیدکنندگان در نامه‌ای به آیت الله خامنه ای خواستار ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای شدند که ایشان نیز با این درخواست موافقت کردند و مقرر شد واردات این گروه کالایی ممنوع شود، اما روند رو به رشد قیمت لوازم‌خانگی باعث گلایه مستقیم ایشان در دیدار با تولیدکنندگان شد و با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم‌خانگی گفتند که «با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد اما گفته می‌شود برخی محصولات آن‌ها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این‌گونه باشد.»

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در همین رابطه و گفت‌وگو با «رسالت»، درباره وضعیت بازار لوازم‌خانگی می‌گوید: رکود کامل در بازار حاکم است و افراد در شرایطی که مجبور به خرید شوند و یا درصدد تهیه جهیزیه باشند، اقدام به خرید لوازم‌خانگی می‌کنند. مردم اکنون قدرت خرید ندارند و بیشتر تمایل به تعمیر و استفاده مجدد از لوازم‌خانگی دارند. 
پازوکی در پاسخ به این سؤال که دلایل اصلی افزایش قیمت لوازم‌خانگی چیست ،می‌گوید: باید از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی سؤال شود. اتحادیه از کارخانه کالا خریداری می‌کند و بر اساس سود در نظر گرفته‌شده آن را به فروش می‌رساند. این در حالی است که اکنون کالا به‌مراتب کمتر از سود مصوب به فروش می‌رسد چون مشتری در بازار کم است.
وی که سال‌ها در حوزه خریدوفروش لوازم‌خانگی فعالیت می‌کند، می‌افزاید: من هیچ نظری درباره مشکلات تولید و گرانی لوازم‌خانگی ندارم. تولیدکنندگان و انجمن باید درباره دلایل گرانی قیمت لوازم‌خانگی توضیح دهند. تولیدکنندگان معتقدند قیمت مواد اولیه بالا رفته و نوسان قیمت ارز و کمبود مواد اولیه باعث شده تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند.    
پازوکی درباره پیش‌بینی خود از ماه‌های آتی بازار قیمت‌های لوازم‌خانگی گفت: بازار لوازم‌خانگی مشخص نمی‌کند که در ماه‌های آینده چه اتفاقی درروند قیمت‌ها رخ خواهد داد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر