کد خبر: 126048
A

افزایش ۱۰۰درصدی قیمت برخی محصولات لبنی در چندماه/مردم ناچار به خرید "خرده پنیر" شدند/ خرده پنیر لیقوان کیلویی ۱۰۰ هزار تومان

این روزها مشتریان این پنیر توان خرید آن را ندارند و مجبور هستند خرده پنیر تهیه کنند و این محصول نیز با افزایش قیمت روبه رو شده است به طوری که خرده پنیر لیقوان کیلویی 100 هزار تومان دربازار مورد معامله قرار می گیرد.

افزایش ۱۰۰درصدی قیمت برخی محصولات لبنی در چندماه/مردم ناچار به خرید "خرده پنیر" شدند/ خرده پنیر لیقوان کیلویی ۱۰۰ هزار تومان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در چند ماه اخیر پنیر فله ای یا همان کیلویی با افزایش 100 درصدی رو به رو شده است.

پنیر از نوع لیقوان (آذربایجانی) به عنوان پرطرفدارترین پنیر در بازار از کیلویی 70 هزار تومان در شش ماه پیش این روزها در خرده فروشی های شهر تهران 160 هزار تومان در هر کیلو مورد معامله قرار می گیرد.

البته موضوع تنها پنیر فله در بازار نیست، بلکه پنیرهای بسته بندی با برندهای مختلف نیز بی سر و صدا افزایش قیمت داشته اند.

خرده پنیر کیلویی صد هزار تومان

این روزها مشتریان این پنیر توان خرید آن را ندارند و مجبور هستند خرده پنیر تهیه کنند و این محصول نیز با افزایش قیمت روبه رو شده است به طوری که خرده پنیر لیقوان کیلویی 100 هزار تومان دربازار مورد معامله قرار می گیرد.

یکی از شهروندان تهرانی که به میدان میوه و تره بار صادقیه درخیابان ستارخان برای تهیه مایحتاجش مراجعه کرده است، در این باره به خبرنگار ما گفت: پنیر به عنوان یک محصول که در سبد غذایی خانوارها قرار دارد و برخلاف برنج، چای، روغن و...که هموطنان بعد از خرید مدت زمانی طولانی اقدام به خرید مجدد آن می کنند هر هفته مورد تهیه خانوار قرار می گیرد ، مدام در حال افزایش قیمت است.

وی ادامه داد: پنیر لیقوان درجه یک در شش ماه پیش قیمت آن در هر کیلو بین 60 تا 70 هزار تومان در خرده فروشی این مجموعه عرضه می شد، اما این روزها قیمت آن به کیلویی 160 هزار تومان رسیده است.

این شهروند تهرانی افزود: این روزها مشتریان این پنیر توان خرید آن را ندارند و مجبور هستند خرده پنیر تهیه کنند و این محصول نیز با افزایش قیمت روبه رو شده است به طوری که خرده پنیر لیقوان کیلویی 100 هزار تومان دربازار مورد معامله قرار می گیرد.

ارزان ترین پنیر بسته بندی 20 هزار تومان

برای تهیه یک سبد غذایی از محصولات لبنی برای یک مدت زمان ده روز شامل دو بطری شیر، دو عدد کره 100 گرمی، یک قالب پنیر بسته بندی ارزان قیمت، یک دبه ماست دو کیلویی، یک بطری دوغ و یک بسته خامه باید حدود 150 هزار تومان هزینه کرد، به عبارتی در طول یک ماه 450 هزار تومان هزینه یک سبدغذایی از محصولات لبنی برای یک خانواده سه نفره خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان تهران در این باره به خبرنگار پرسون گفت: ارزان ترین و بی کیفیت ترین پنیر بسته بندی با حجم 400 گرم در بازار با قیمت 20 هزار تومان مورد معامله قرار می گیرد.

وی که خود را قاسمی معرفی کرد، افزود: برای تهیه یک سبد غذایی از محصولات لبنی برای یک مدت زمان ده روز شامل دو بطری شیر، دو عدد کره 100 گرمی، یک قالب پنیر بسته بندی ارزان قیمت، یک دبه ماست دو کیلویی، یک بطری دوغ و یک بسته خامه باید حدود 150 هزار تومان هزینه کرد، به عبارتی در طول یک ماه 450 هزار تومان هزینه یک سبدغذایی از محصولات لبنی برای یک خانواده سه نفره خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: در دو دهه پیش دولت شیر یارانه ای بین مردم توزیع می کرد و هموطنان حداقل می توانستند ماست، دوغ و حتی پنیر مورد مصرف شان را از این طرق تولید کنند، اما این روزها دیگر خبری از شیر دولتی نیست و شیرهای پاکتی نیز به قدری بی کیفیت است که نمی شود ماست و محصولات لبنی فراهم کرد.

افزایش قیمت مداوم

در شش ماه ابتدای سال جاری به شکل رسمی سه مرحله قیمت پنیر افزایش پیدا کرد، تا اینکه در مهر ماه سال جاری یعنی در نیمه دوم سال هر کیلوگرم پنیر گوسفندی سوپر لیقوان با قیمت ۸۳۵۰۰ تومان و پنیر گوسفندی لیقوان با قیمت ۷۴ هزار تومان و همچنین هر کیلوگرم پنیر تبریز ممتاز به مبلغ ۶۹ هزار تومان و پنیر تبریز درجه یک به مبلغ ۶۱ هزار تومان در میادین میوه و تره بار مورد معامله قرار می گرفت که این روزها پنیر درجه یک لیقوان در خرده فروشی های شهر تهران از 160 تا 170 هزار تومان به فروش می رسد.

گویا نهادهای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی و بازرسان اصناف توجهی به این افزایش قیمت ندارند و بازار نیز همچنان قیمت های خود را پلکانی افزایش می دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر